Marfa expirata la hipermarket-uri | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Marfa expirata la hipermarket-uri

O serie de controale efectuate in ultimele zile de inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Braila a relevat faptul ca nici macar in marile hipermarket-uri nu putem avea incredere, cind vine vorba despre prospetimea marfii. Fiindca legea nu ii permite, conducerea OJPC nu a mentionat numele centrelor comerciale verificate. Din surse demne de incredere, am aflat, insa, ca este vorba despre supermarket-urile "Diana" si "Billa", si de hipermarket-ul "Pic".
Controlul s-a axat pe produsele de post, insa s-au luat la "puricat" si marfurile alimentare perisabile, pentru a se vedea daca sint in termenul de valabilitate. Ei bine, multe nu erau. La "Diana" s-au gasit in rafturi vreo 10 suluri de salam, 7 cutii de lapte si 10 cutii de bomboane, ce iesisera de citeva zile din termenul de valabilitate. In plus, s-au constatat nereguli la spatiul de depozitare a carnii si au fost sesizati inspectorii veterinari, in competenta carora intra verificarea acestor aspecte.
La supermarket-urile "Billa", o cantitate mare de fructe - banane, lamii, mere - era depreciata dar cu toate astea inca se mai afla expusa in galantar. In plus, la unele iaurturi, desi pe eticheta se mentiona ca au continut de fructe, in interior nu se gasea nici o farima de fruct, ci doar arome sintetice care sa dea gust identic cu a fructelor.
La hipermarket-ul "Pic", gramezi de fructe erau deja mucegaite dar nu fusesera retrase de la vinzare.
Pe linia produselor de post, la "Diana" n-au fost identificate nereguli. In schimb, la "Billa" s-au gasit cutii de pate de post etichetate nelizibil, ingredientele fiind foarte greu de citit cu ochiul liber. Din acest motiv, marfa in cauza a fost retrasa de la comercializare, iar producatorul a fost avertizat sa rezolve problema ambalajului.
La hipermarket s-au depistat probleme de etichetare, dar nu la alimente de post, ci la produsele florale. Concret, ghivecele cu flori nu erau insotite de instructiuni de utilizare si intretinere a plantei respective. La unele produse florale existau instructiuni insa nu erau traduse in limba romana.
In urma neregulilor constatate, "Diana" si "Billa" au fost amendate cu sume cuprinse intre 2.000 si 2.500 lei, in timp ce hipermarket-ul "Pic" s-a ales cu o sanctiune de peste 4.000 lei.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro