* unitatea va fi redeschisă în prima parte a anului viitor sub brandul Penny Market
Grupul german Rewe, care mai deţine pe piaţa locală reţelele Penny Market şi XXL Megadiscount, face o nouă mutare strategică în România, după ce la finalul anului trecut a vândut supermarketurile Billa către Carrefour. Cele 8 magazine XXL Megadiscount, deschise pe format mare de discounter, vor fi închise la 31 decembrie 2016, informează Ziarul Financiar (www.zf.ro). Două dintre acestea, cele din Sibiu şi Galaţi, se vor vinde, iar celelalte şase se vor reorganiza şi rebrandui în Penny Market, urmând a avea o suprafaţă de vânzare mai mare.
Comerciantul a mai vândut şi reţeaua de magazine cash&carry Selgros în 2010 într-o tranzacţie internaţională.
Astfel, nemţii de la Rewe mai au în România în total peste 180 de magazine, iar dintre acestea opt sunt XXL Mega Discount, restul fiind Penny Market.
„Rezultatele formatului de magazine Penny Market şi concentrarea noastră din ultimii ani pe dezvoltarea brandului ne-au convins că potenţialul acestuia este semnificativ pentru evoluţia REWE în România. De aceea, am hotărât să începem un proces de rebranding şi remodelare a magazinelor XXL Mega Discount în format Penny Market”, spun oficialii companiei.
Penny Market este brandul principal al Rewe România cu circa 180 de unităţi, faţă de opt XXL Mega Discount.
„Pe 31 decembrie 2016 vom închide cele optmagazine XXL Mega Discount, iar în 2017 vom redeschide şase dintre acestea sub brandul Penny Market. Astfel, XXL Braşov va fi redeschis pe 3 ianuarie 2017, iar magazinele din Bucureşti, Braşov, Ploieşti, Târgovişte, Brăila, Buzău vor fi redeschise în prima parte a anului 2017”.
Magazinele XXL din Sibiu şi Galaţi vor fi închise şi vândute către competiţie. Noile magazine Penny Market vor avea un format extins (între 1.100 şi 1.400 mp2) şi o varietate mai mare a sortimentului, mai spun oficialii companiei.
„Păstrarea echipei în forma actuală este prioritatea noastră. Echipa XXL va avea posibilitatea să se alăture echipei Penny Market - cel mai puternic brand al grupului REWE în România – în oricare dintre cele 45 de magazine pe care plănuim să le (re)deschidem până la finalul anului 2017.”