Problema vibraţiilor provocate de traficul greu de pe Str. Carantinei a fost rezolvată, cel puţin parţial, după amenajarea unor denivelări pe partea carosabilă, menite să forţeze conducătorii auto să circule cu viteză redusă. Denivelările respective au fost realizate prin adăugare de nisip sub piatra cubică.
"Investiţia s-a făcut cu bani de la bugetul local. Deocamdată, nu se poate spune cât s-a cheltuit, pentru că lucrarea nu este încă recepţionată. Important este că măsura şi-a atins scopul, în sensul că s-a liniştit traficul în zonă. Am urmărit personal la faţa locului, mergând în spatele unor TIR-uri, şi am constatat că acestea circulă cu viteză mult mai mică", ne-a declarat viceprimarul Alexandru Dănăilă. Lucrările au fost realizate de firma "Tancrad" Galaţi, cea care deţine un contract multianual de întreţinere a străzilor din municipiu, aflat încâ în vigoare.
Locatarii străzii spun, la rândul lor, că maşinile de mare tonaj nu mai provoacă trepidaţii la fel de mari ca înainte de realizarea respectivelor denivelări. "TIR-urile merg mai încet, într-adevăr. În schimb, mai sunt maşini mici şi chiar dube de mărime medie, care tot cu viteză circulă. Probabil depinde de şoferi. Cei cu maşini personale încetinesc, cei cu maşini de firmă nu prea ţin cont şi trec cu viteză peste ele", ne-a declarat Angela Agache, proprietara unei case de pe strada în cauză.
După cum v-am mai informat, mai mulţi locatari ai străzii Carantinei s-au revoltat în primăvara acestui an, reclamând faptul că maşinile de mare tonaj care circulă prin zonă provoacă trepidaţii ce afectează structura de rezistenţă a caselor. În urma demersurilor făcute de aceştia, conducerea Primăriei a luat decizia de a monta limitatoare de viteză pe partea carosabilă. Totodată, s-a promis că traficul greu va fi deviat prin altă zonă, mai exact pe la marginea municipiului, pe traseul unei foste linii de tren, în prezent dezafectate. Viceprimarul Alexandru Dănăilă ne-a declarat că se fac în continuare demersuri pentru realizarea acestui obiectiv. "S-a purtat o discuţie cu CFR pentru a ni se preda acel terasament de cale ferată. După ce se rezolvă problema cu preluarea terenului în cauză vom putea face investiţia necesară construirii unei şosele care să ocolească partea locuită a municipiului, astfel încât traficul greu să nu mai afecteze casele oamenilor. Pentru investiţia respectivă se va încerca accesarea de fonduri europene", a mai declarat viceprimarul Dănăilă.