Limitatoare de viteză pentru TIR-urile care distrug casele de pe Carantinei | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Limitatoare de viteză pentru TIR-urile care distrug casele de pe Carantinei

Locatarii străzii Carantinei continuă să facă demersuri disperate pentru a scăpa de traficul greu care le distruge casele. După ani de zile în care au făcut plângeri peste plângeri către Primărie, autorităţile de mediu şi alte instituţii ale statului, oamenii au ajuns la capătul răbdării. Ultima plângere a fost formulată către Primăria Brăila în luna martie a acestui an, dar răspunsul se lasă încă aşteptat. În acest context, locatarii s-au adresat unui post de televiziune din Bucureşti, care a trimis o echipă de filmare la faţa locului, în vederea realizării unei emisiuni dedicate acestei probleme. Reprezentantul televiziunii în cauză a mers, însoţit de un locatar al străzii, la sediul Primăriei, unde s-a purtat o discuţie cu viceprimarul Alexandru Dănăilă. În urma dialogului, concluzia trasă de realizatorii emisiunii a fost că Primăria va monta limitatoare de viteză pe Carantinei, ca o măsură provizorie, iar ulterior se va implementa o investiţie prin care să se refacă fundaţia străzii şi să se lărgească şi asfalteze carosabilul. Totodată, viceprimarul Dănăilă a făcut referire şi la o rută alternativă pentru camioane şi tir-uri, care ar urma să treacă pe un fost traseu de cale ferată de la marginea municipiului.
Reamintim că problemele de pe Str. Carantinei persistă de circa şapte ani, de când această stradă a devenit rută pentru maşinile de tonaj greu care transportă marfă şi materii prime spre zona portuară a municipiului. Locatarii reclamă faptul că vibraţiile provocate de autovehiculele agabaritice pe carosabilul acoperit cu piatră cubică le afectează casele. Problemele s-au acutizat în ultima perioadă, din cauza denivelărilor formate pe partea carosabilă a străzii. Locatarii solicită cu vehemenţă ca Primăria să găsească un alt traseu pentru traficul greu, în afara oraşului, aşa cum ar fi normal. Până se va stabili acest traseu şi va fi amenajat corespunzător, oamenii cer ca măcar şoferii de camion să fie obligaţi să circule cu viteză cât mai redusă.
În februarie şi martie a.c., cotidianul nostru a relatat problema de pe Str. Carantinei. Atunci, primarul Aurel Simionescu ne-a declarat că Primăria are în vedere să lărgească strada la patru benzi şi să toarne asfalt în locul pietrei cubice. Asta se va întâmpla, însă, doar după ce vor fi accesate fonduri europene pentru realizarea investiţiei. Deocamdată, ca urmare a articolelor din ziar, primarul a dat dispoziţie să se monteze indicatoare rutiere prin care viteza maşinilor agabaritice este limitată la 30 km/h, iar a autovehiculelor la 50 km/h. Evident, asta nu a rezolvat cu nimic problema, iar locatarii nemulţumiţi au cerut şi sprijinul unei televiziuni centrale.
Rămâne de văzut dacă declaraţiile făcute de viceprimarul Alexandru Dănăilă în faţa camerelor de filmat vor fi realizate concret. Viceprimarul a vorbit la TV despre montarea unor limitatoare de viteză la nivelul solului. Ieri, Dănăilă ne-a spus, însă, că înainte de a se lua o astfel de măsură va încerca să poarte o discuţie cu mai mulţi locatari ai străzii Carantinei. "La mine la birou, echipa de filmare a venit cu un singur reprezentant al străzii. Voi merge acolo, joi, 7 mai, pentru a vorbi cu mai mulţi locatari, pentru a afla mai multe păreri legate de oportunitatea montării unor astfel de limitatoare. Dacă opiniile cetăţenilor vor fi favorabile, voi face demersuri pentru realizarea acestei măsuri. Pentru asta va fi nevoie şi de un accept din partea Poliţiei Rutiere", ne-a declarat Dănăilă.
În ceea ce priveşte realizarea unei rute alternative pe traseul fostei căi ferate - idee propusă, în luna martie, chiar de un locatar al străzii intervievat de reporterii noştri şi preluată, din câte se vede, de conducerea Primăriei - viceprimarul ne-a spus că s-au purtat discuţii cu reprezentanţi ai CFR, pentru ca terasamentul respectiv să fie preluat de Primăria Brăila. Demersurile implică, însă, multă birocraţie, astfel că realizarea efectivă a unei rute ocolitoare este o chestiune ce ar putea dura câţiva ani, potrivit viceprimarului Alexandru Dănăilă.
Strada Carantinei nu este singura arteră brăileană afectată de circulaţia maşinilor de mare tonaj. Şi locatarii caselor situate pe Calea Galaţi, pe porţiunea cuprinsă între podul Brăiliţa şi ieşirea din municipiu, dar şi locatarii de pe Str. Mircea Mălăeru, se plâng de ani de zile că au probleme din cauza acestei situaţii. Nici pentru ei, Primăria nu a găsit o soluţie sub forma unei rute alternative care să ocolească oraşul. Vom reveni.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro