Mergi la conţinutul principal

Lenea la bugetari și munca lor “INUMANĂ”

Cu câteva chestii te poți obișnui atunci când treci ușa unei instituții ale statului pentru a-ți rezolva sau clarifica o problema. Te poți obișnui cu primul contact, paznicul, care te atenționează că parcarea este destinată strict autoturismelor angajaților și tot lui trebuie să-i raportezi "cu ce problemă ai sosit pe la ei. Și te mai poți obișnui și cu așteptatul a zeci de minute până când îți vine rândul la singurul ghișeu deschis, unde în loc de “bună ziua” pe care îl dai, întinzând hârtii pe sub geam, primești un “copie după buletin!”. Trecând peste aceste mici detalii, nu poți să accepțI nesimțirea și umilința la care poți să fii supus, tu, cetățean, de către funcționari ai administrației locale, acei funcționari care te cred pe tine un prost, în timp ce ei se cred mult prea deștepți și importanți pentru a te trata de la egal la egal si pentru a încerca să ajute, să ofere informații clare sau să găsească soluții pentru rezolvarea unei spețe.

Particularizând acum, nu mai departe, bugetarele de la AJPIS Brăila (Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială) completează cu succes tabloul nesimțirii și incompetenței pe bani publici. Zilele trecute, o brăileancă s-a trezit că i-a fost virată în cont o indemnizație care în mod normal trebuia să înceteze de la o anumită dată din trecut. Femeia sunase cu mult timp în urmă la instituția AJPIS pentru a întreba dacă trebuie să facă ceva în acest sens, pentru a nu se trezi că va primi în viitor bani în plus. Răspuns promp din partea acestora: “Stați liniștită, nu trebuie să faceți nimic, modificarea contractuală se va vedea în Revisal și vom ști că trebuie încetată indemnizația”. Aproape incredibil, nu? Digitalizare la Brăila, instituțiile au învățat să-și caute și să-și automatizeze informațiile! Nuuuuuu, nimic mai greșit.

Brăileanca noastră s-a trezit, evident, că acea indemnizație i-a fost virată în continuare. Cetățean onest, s-a prezentat la “curtea” AJPIS pentru a solicita informații cum să returneze banii înapoi statului, doar că experiența trăită este una de-a dreptul șocantă și penibilă.

Cum era normal, “buna ziua” a fost înlocuit cu “copie după buletin!” și, ghiciți dumenavoastră, femeia nu avea decât buletinul. “Mergeți dvs și faceți o copie după buletin, și mai repede, că până la 12.30 avem program cu publicul”. Simplu ar fi fost ca la parterul clădirii să existe copiatoare, ele există, dar nu sunt pentru cetățeni, muritorii de rând se descurcă care cum știe pe afară, peste stradă. Conștientă că nu mai are timp să aducă copia, femeia a cerut doar explicații de ce s-a ajuns la situația în care a primit banii necuveniți și că vrea să-i dea înpoi. Acum putem să ne facem cruci cu ambele mâini, deoarece dacă vrei să dai niște bani statului trebuie întâi să faci o CERERE. Femeia a insistat că a fost informată telefonic că nu ar fi nevoie de așa ceva și că există acel program informatic Revisal în care se pot vedea modificări și lua decizii ca atare. “Aaaa, la noi?? La noi nu… înseamnă că nu la noi ați sunat”. Cazul fiind de natură extraterestră, este chemată în ajutor bugetara nr 2, de undeva de la etaj, dintre esențele competenței. Obrăznicia acesteia a fost fără margini, vădit deranjată că a trebuit să-și lase Solitaire-ul în bară, pentru a destupa mintea încețoșată a cetățencei a cărei vină, a descoperit specialista statului, este că “aveați obligația de a ne anunța în termen de maxim 15 zile de la reluarea contractului de muncă! Depuneți o cerere, așteptați acasă decizia de impunere și abia apoi puteți să returnațI banii. Așa se procedează!” Explicând că telefonic i s-a spus din cadrul aceleaiși instituții că nu e nevoie de nimic, femeia asistă în continuare la nervii angajatei statului:

- “Doamnă, mă ascultați? Noi nu am zis așa ceva! La noi nu există!”

- “Păi am înțeles că se vede în Revisal”, a insistat brăileanca noastră. Și iată răspunsul șoc!

- “Da, se vede! Dar este INUMAN să verificăm 3000 de persoane lunar! Este INUMAN!”

Asta a pățit un cetățean cu alt cetățean aflat în slujba statului. Îmi pun întrebarea, de fapt mai multe, atât timp cât putorile de acolo nu au auzit de sisteme informatice, nici nu vor să audă, de ce nu caută soluții? Adică să ai acces la Revisal și efectiv să nu se găsească vreo cafegistă de acolo care asta să facă? Să verifice! Că tot e program cu publicul până la 12.30! Până la 16.00 ce se face?

Cam așa se traduce aparatul de stat, o armată de salariați puturoși, incompetenți, obraznici, care ridică lunar o căruță de bani și pentru care singura cale de rezolvare a rămas hârtia și dosarul și care consideră INUMANĂ orice altă activitate în plus față de ce s-a făcut în ultimii 30 de ani!

De așa ceva ne vom lovi și de acum încolo pentru că statul îți servește umilința supremă prin angajații săi: “Faci o CERERE dacă vrei să-mi dai niște bani înapoi!”

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro