• produsele analizate de InfoCons, de la mai mulţi producători, au în jur de 30g de zaharuri din glucide per suta de grame de produs de tip îngheţată • studiul efectuat de InfoCons a vizat 39 produse ce se găsesc pe piaţa românească
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor InfoCons a dat publicităţii rezultatele unui nou studiu cu privire la conţinutul de zahăr ce se regăseşte într-un alt produs “îndrăgit” de mai multe generaţii de români, consumat preponderent pe perioada verii, şi anume îngheţata. Potrivit realizatorului cercetării, în cadrul studiului au fost analizate 39 de produse, care au ca producător sau distribuitor firmele “Elion Import Export” SRL, “Froneri Ice Cream România” SRL, “Maresi Foodbroker”, “Metro Cash & Carry România” SRL, “Nestle România” SRL, “Produs în Franţa”, “Produs în Italia”, “Produs în Polonia”, “Produs în România”, “Alpin 57 LUX” SRL, “Auchan România” SA, “Macromex” SRL, “Serpico Trading” SRL, “Unilever Distribution” SRL, “Unilever South Central Europe” SA.
Studiul arată că cele mai mici cantităţi de zaharuri din glucide la suta de grame de produs sunt între 3,8g şi 13g, fiind înregistrate în cazul Nestle Joe Vafă Cacao 51g, Auchan Glace Chocolat 536 g / 1000 ml, Algida Big Milk Yogurt Caramel Ice Cream 570g şi Corso Splash caramel cocoa sauce 506 g / 900 ml. Cele mai mari cantităţi de zaharuri din glucide s-au înregistrat în cazul Auchan îngheţată cu aromă de fructe şi topping de amarena 510 g / 1200 ml (29.8 grame), Siviero maria panna cotta 500 g / 1000 ml (29 grame), Aloma caramel cu sirop de cacao 475 g / 900 ml (28.6 grame) şi Autentic Rom 500g (28,6 grame).
Rezultatele complete şi detaliate ale studiului pot fi regăsite aici.
“Mâncăm zahăr în pâine, pe pâine. Bem zahăr. Ne spălăm de multe ori pe dinţi cu zahăr. Practic, trăim cu zahărul zi de zi. Nu trebuie să uităm însă că zahărul, pe lângă faptul că ne face viaţa mai dulce, ne poate crea şi foarte multe probleme, mai ales de sănătate. Haideţi să fim informaţi, să citim ceea ce cumpărăm, ceea ce mâncăm, şi să nu uităm, mai ales când discutăm de anotimpul de vară, - când dorim să bem o bere cu fructe sau o băutură carbogazoasă, să ne răcorim cu apă sau limonadă cu gheaţă, dar mai ales când mancăm o îngheţată - să verificăm că ceea ce mâncăm este cu adevărat îngheţată şi nu zahăr îngheţat”, a declarat Sorin Mierlea, preşedinte InfoCons.
InfoCons este o asociaţie pentru protecţia consumatorilor - unica organizaţie din România cu drepturi depline în “Consumers International” -, organizaţie de tip ONG, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.
Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piaţa romanească, cât şi pe cea europeană şi este derulat de InfoCons, pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauză.
Mai trebuie precizat că pentru persoanele interesate, pe pagina web a InfoCons poate fi găsită o aplicaţie cu ajutorul căreia, odată descărcată gratuit pe telefoanele mobile, poate fi scanat codul de bare, oferind astfel acces la informaţii detaliate despre produsul respectiv.