Ideea coeziunii românilor, spulberată | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Ideea coeziunii românilor, spulberată

Campania publică pentru cumpărarea „Cuminţeniei Pământului” a fost o acţiune care ar fi trebuit să ducă la o coeziune naţională. Am mai spus-o: ideea Guvernului Cioloş a fost una strălucită. Asta s-a vrut, de fapt, prin subscripţia publică: coagularea unei naţii în jurul unei idei nobile: de a participa, cu toţii, la un efort naţional. Nu că n-ar fi avut guvernul 11 milioane de euro pentru una dintre cele mai cunoscute lucrări ale lui Brâncuşi şi una dintre cele mai apreciate opere de artă din lume. Dar trebuia responsabilizat şi poporul, trebuia pus să demonstreze că, într-adevăr, este dispus să se implice direct într-o acţiune de acest gen. Pentru că, în general, mulţi români sunt genul de oameni care se bat cu cărămida în piept cât de patrioţi sunt ei, dar când e vorba să demonstreze asta, încep să arunce cu noroi.

Asta s-a întâmplat şi cu campania guvernului. O mare parte a presei a început să critice aiurea acţiunea, unii dintre politicienii PSD au început să arunce cu noroi, iar mare parte a populaţiei a început să-i înjure pe guvernanţi, pe cei care donau, pe Brâncuşi... S-a dovedit că, din cele 6 milioane de euro, cât ar fi trebuit să se strângă din partea românilor – adică 2 euro de la 3 milioane de oameni – s-au colectat puţin peste 1 milion. Ieri, Guvernul a decis ca banii colectaţi să fie restituiţi.

Da, subscripţia publică lansată de Guvernul Cioloş s-a dovedit a fi un eşec. Dar, dincolo de ideea de coeziune naţională, acţiunea Guvernului s-a transformat, de fapt, într-un experiment. Un experiment care a arătat cum, în România, o iniţiativă de bun simţ este călcată în picioare şi transformată într-o sperietoare de televiziunile ostile oricărei iniţiative care nu are aviz de la PSD, de politicieni penali şi de un popor captiv, în general, aceloraşi televiziuni de partid. Experimentul nedorit a arătat că ideea coeziunii poporului român a fost spulberată de însuşi poporul român. De fapt, din păcate, eşecul campaniei publice nu este unul al Executivului, ci este un eşec al României. Cu siguranţă, Brâncuşi ar fi fost dezamăgit, din nou de propria ţară.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro