Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Fraierit de Orange

O vacanta de vis a devenit un cosmar pentru un brailean care a utilizat in regim de roaming serviciul de Internet al companiei Orange. Barbatul a plecat impreuna cu familia intr-o excursie in strainatate si, la intoarcere, atunci cind si-a verificat costurile cu telefonul mobil, a constatat cu surprindere ca factura totala pentru vacanta s-a dublat. El povesteste ca a intrat pe Internet de pe telefonul sau mobil pentru a accesa pagini cu harti virtuale, dar si saituri de prezentare a obiectivelor turistice din zonele vizitate cu ocazia excursiei pe care a intreprins-o cu familia in spatiul intercomunitar. Mare greseala!, intrucit braileanul a simtit pe propria piele cit de adevarata este sintagma "informatia este cea mai scumpa marfa". In cazul sau: peste 3.300 euro! Desi a cerut cu insistenta sa i se stabileasca un plan de esalonare la plata a sumei, omul s-a ales initial cu restrictionarea initierii apelurilor de pe telefonul mobil. Cu alte cuvinte, nici macar nu mai avea voie sa dea telefon, ci doar sa primeasca apeluri!
Costel Ferent detine prin intermediul firmei pe care o administreaza un abonament complet de servicii de telefonie mobila si transfer de date incheiat de citiva ani cu "Orange Romania". El a plecat in strainatate in perioada sarbatorilor de iarna intr-un concediu de odihna impreuna cu familia si a avut nevoie de informatii legate de trasee si obiective turistice in tarile vizitate. Pentru aceasta a accesat prin intermediul telefonului sau mobil serviciul de Internet gindindu-se, dupa cum ne-a declarat, ca nu-l va costa o mica avere nevoia de informare. "In perioada 21 decembrie 2007 - 1 ianuarie 2008, impreuna cu familia, am fost plecat peste hotare, mai precis am tranzitat Ungaria, Germania si Austria. In perioada respectiva am fost informat in permanenta cu privire la costul minutului de convorbire de pe telefonul mobil, astfel incit am vorbit in cunostinta de cauza, in limita creditului. In aceeasi perioada, pe teritoriul tarilor tranzitate, am folosit in diverse scopuri Internetul pentru care posed abonament, iar la data de 2 ianuarie, dupa intoarcerea in tara, am apelat serviciul Cronos pentru a verifica soldul. Astfel, la abonamentul de telefonie mobila costul raportat era de 53 euro, iar la abonamentul pentru internet 82 euro. Abia dupa citeva zile au venit si surprizele", a povestit Ferent.

Factura la Internet, peste 3.300 euro

El sustine ca, la urmatoarea verificare, in data de 6 ianuarie, costurile se modificasera substantial: pentru mobil - 180 euro, iar pentru Internet 1.843 euro, cu mentiunea ca aceste sume nu includ si TVA. Citeva zile mai tirziu, adevarata surpriza a venit cind costul final al serviciului Internet a fost comunicat de compania de telefonie mobila: 2.825 euro, fara TVA, adica 3.360 euro cu taxa pe valoarea adaugata. "Practic, factura la telefon este egala cu suma achitata pentru intreaga noastra vacanta. Nu am dubii ca acestea sint costurile, dar ce m-a nemultumit este ca nu am fost informat asa cum s-a procedat pentru serviciul de telefonie mobila asupra costurilor utilizarii Internetului in regim de roaming. Mai mult, conform contractului incheiat cu “Orange Romania” compania ar fi trebuit sa-mi limiteze accesul la Internet odata depasita limita de credit, adica valoarea maxima a unei facturi “Orange”, lucru care nu s-a intimplat. M-au lasat sa cheltui sute si mii de euro peste limita de credit, fara sa intervina. Astfel ma simt inselat din cauza ca nu am fost informat cu privire la costurile accesului la Internet, asa cum am fost informat despre costurile convorbirilor pe telefonul mobil", s-a plins Ferent. Disperat barbatul a incercat sa lamureasca situatia apelind diverse servicii de reclamatii si relatii cu clientii al companiei, cu intentia de a obtine si o esalonare la plata a sumei de peste 3.300 euro. "In cadrul discutiilor purtate cu operatorii “Orange” am fost tratat cu superioritate si nu am gasit nici un fel de intelegere pentru a mi se rezolva problema intrucit eu nu am contestat suma comunicata, ci doar am cerut o esalonare la plata. Mai mult, mi s-a comunicat sec ca data scadenta la plata pentru inreaga suma este 15 martie, rastimp in care nu mai pot sa initiez convorbiri telefonice, doar sa primesc, iar daca nu achit suma mi se sisteaza serviciul", a incheiat Costel Ferent.

"Sesizarea a fost solutionata in mod amiabil"

Prin intermediul redactorilor "Obiectiv", reclamatia formulata de brailean a fost transmisa companiei "Orange Romania" care a reactionat imediat, dupa cum ne-a informat chiar petentul: el a fost contactat si in citeva minute i s-a rezolvat problema in sensul ca i s-a ridicat restrictia de initiere apeluri si a fost stabilit de comun acord un plan de esalonare la plata a facturii. Dupa aceea, biroul de Relatii cu Presa al companiei ne-a transmis si un punct de vedere cu privire la cele reclamate de brailean. "Utilizarea serviciului roaming presupune inregistrarea clientilor in alte retele decit cea a operatorului din tara de origine. Prin urmare, atunci cind un client se afla in roaming este tarifat conform tarifelor practicate de operatorul din tara vizitata, fara a beneficia de reduceri sau oferte speciale. Informatiile referitoare la traficul de voce si date al clientilor aflati in roaming nu sint transmise in timp real operatorului de origine, ci la intervale care pot ajunge pina la o saptamina. Acesta este motivul pentru care “Orange Romania” nu a suspendat imediat numarul clientului pentru depasirea limitei de credit. La activarea serviciului roaming clientilor li se comunica principalele informatii legate de functionarea si tarifarea serviciului roaming, iar pentru detalii suplimentare sint indrumati sa consulte datele disponibile pe site-ul www.orange.ro, la Serviciul Clienti sau in magazinele Orange. Sesizarea domnului Costel Ferent a fost solutionata in mod amiabil", a venit raspunsul din partea companiei.




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii