Foamea cea de pe urmă a românului | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Foamea cea de pe urmă a românului

Oamenii s-au bulucit prin hiper şi supermarketuri să cumpere alimente "de rezervă", pentru a face economii, îşi motivau mulţi dintre ei gestul. Iminenta scumpire a tuturor produselor, odată cu aplicarea unei taxe pe valoarea adăugată mai mare, i-a făcut să achiziţioneze aiurea produse de care nici măcar nu aveau neapărată nevoie acum, ci doar "ca să fie acolo, că-s la preţ mai mic". Alarmaţi de televiziuni, puţini oameni cred că au înţeles, de fapt, cât înseamnă scumpirea ca urmare a majorării TVA de la 19 la 24%. În fapt, e o creştere cu patru şi ceva la sută. Adică sub 5 lei la fiecare 100 de lei cheltuiţi. Şi, sincer, nu ştiu cât de economic este să cheltuieşti câteva sute de lei într-o seară pentru produse care să fie consumate în câteva luni de zile.

Ca să nu mai vorbim despre faptul că majoritatea magazinelor au amânat scumpirile, "îngheţând" preţurile pentru perioade mai lungi sau mai scurte de timp. Iar fenomenul va continua: confruntate cu scăderea cererii, lanţurile de retail vor continua să aplice fel de fel de reduceri şi promoţii, pentru a menţine vânzările cât de cât la un ritm care să le permită să treacă peste aceste vremuri, chiar cu riscul de a ajunge la profit zero.

Dar multor români le place încă să stea la coadă, să se înghesuie, să-şi facă provizii, iar asta fix cu doar o seară înainte de a se aplica noi scumpiri. Li se pare că s-au asigurat într-un fel în faţa oricărei nenorociri dacă au în cămară rezerve de ulei, mălai, făină, zahăr sau orez şi ceva carne în congelator. Încearcă un timid sentiment de siguranţă pe care probabil îl uitaseră şi pe care l-au reactivat, subconştient, după 20 de ani, de pe vremea în care nu scumpirile stăteau la baza aprovizionării pe termen lung cu alimente de bază, ci lipsa lor din magazine. În realitate, o cămară plină nu-ţi asigură nimic concret pentru viitor. Dacă s-ar înghesui şi la vot, aşa cum o fac prin magazine, poate că nu cămara şi frigiderul ar fi singurele lucruri ce pot asigura românilor un mărunt sentiment de siguranţă.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro