Ca să nu mai vorbim despre faptul că majoritatea magazinelor au amânat scumpirile, "îngheţând" preţurile pentru perioade mai lungi sau mai scurte de timp. Iar fenomenul va continua: confruntate cu scăderea cererii, lanţurile de retail vor continua să aplice fel de fel de reduceri şi promoţii, pentru a menţine vânzările cât de cât la un ritm care să le permită să treacă peste aceste vremuri, chiar cu riscul de a ajunge la profit zero.
Dar multor români le place încă să stea la coadă, să se înghesuie, să-şi facă provizii, iar asta fix cu doar o seară înainte de a se aplica noi scumpiri. Li se pare că s-au asigurat într-un fel în faţa oricărei nenorociri dacă au în cămară rezerve de ulei, mălai, făină, zahăr sau orez şi ceva carne în congelator. Încearcă un timid sentiment de siguranţă pe care probabil îl uitaseră şi pe care l-au reactivat, subconştient, după 20 de ani, de pe vremea în care nu scumpirile stăteau la baza aprovizionării pe termen lung cu alimente de bază, ci lipsa lor din magazine. În realitate, o cămară plină nu-ţi asigură nimic concret pentru viitor. Dacă s-ar înghesui şi la vot, aşa cum o fac prin magazine, poate că nu cămara şi frigiderul ar fi singurele lucruri ce pot asigura românilor un mărunt sentiment de siguranţă.