Fisuri şi crăpături pe podul de tramvaie de la Brăiliţa, la doar un an de la reabilitare | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Fisuri şi crăpături pe podul de tramvaie de la Brăiliţa, la doar un an de la reabilitare

După ce a trecut printr-un proces de reabilitare care a durat cu un an mai mult decât se prevăzuse iniţial, podul de tramvaie de la Brăiliţa a început deja să prezinte deficienţe tehnice de execuţie. Inaugurat în vara anului 2013, podul se confruntă în prezent cu câteva crăpături apărute pe lateral şi la îmbinarea cu malul de pământ pe care este aşezat. Câteva dintre aceste fisuri au fost deja acoperite cu un strat de tencuială, altele încă mai sunt vizibile. Primăria Brăila dă asigurări, însă, că problemele sunt doar de ordin estetic, pentru că structura de rezistenţă a construcţiei nu este afectată absolut deloc. "Din câte ştiu eu, fisurile au apărut doar pe partea lateral, pe malul întărit cu beton. Podul propriu-zis nu are nimic, se poate trece cu tramvaiul peste el fără nicio problemă. A fost notificat constructorul pentru acoperirea fisurilor respective. Trebuie să facă acest lucru pe cheltuiala lui, iar dacă nu se conformează o facem noi, cu banii existenţi în fondul de garanţie a lucrării", ne-a declarat primarul Aurel Simionescu.
Podul de tramvaie a fost repus în funcţiune în luna iulie 2013, deşi acest lucru ar fi trebuit să se întâmple în primăvara anului 2012. Reabilitarea căii de rulare a acestui pod a fost prinsă în proiectul de reabilitare a Căii Galaţi, pe tronsonul cuprins între intersecţiile Dorobanţi şi Mircea Mălăeru. Când a început lucrările, însă, constructorul a observat că există probleme cu fundaţia şi pilonii de susţinere ai podului. În acest context, a trebuit întocmit un alt proiect, pentru refacerea infrastructurii. Acesta nu a putut fi executat cu banii din fondurile europene destinate reabilitării Căii Galaţi, astfel că Primăria a trebuit să aloce bani de la bugetul local - 1,7 milioane de lei - şi să organizeze o nouă licitaţie pentru desemnarea unui constructor care să se ocupe doar de această lucrare. Firma câştigătoare, "Teloxim Con", este "înrudită" cu "Tehnologica Radion" - cea care a reabilitat Calea Galaţi - , ambele fiind patronate de omul de afaceri bucureştean Theo Berna, arestat recent. În prezent, "Tehnologica Radion" se află în insolvenţă.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro