• asta prevede un proiect al Ministerul de Finanţe privind procedura comunicării cu instituţiile de credit
Ministerul Finanţelor a publicat, vineri, un proiect de ordin privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere a actelor de executare şi a procedurii de comunicare a acestora. În documentul publicat pe site-ul MFP se arată că acest proiect este necesar deoarece este nevoie de o comunicare rapidă şi eficientă cu instituţiile de credit, în ceea ce priveşte comunicarea actelor de executare prin mediul online. “Prin acest proiect de ordin a fost stabilită platforma informatică prin care se va realiza comunicarea către instituţiile de credit a actelor de executare emise de organele fiscale centrale, respectiv sistemul informatic pus la dispoziţie acestora de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în spaţiul privat de pe portalul Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, un sistem informatic prin care utilizatorii fac upload şi download de documente”, se arată în nota de fundamentare.
De asemenea, s-a pus în discuţie şi încheierea unui Protocol de colaborare între ANAF, Asociaţia Română a Băncilor şi instituţiile de credit, prin care se urmăreşte definirea unui cadru de colaborare pentru stabilirea condiţiilor privind implementarea unui sistem automat privind comunicarea actelor de executare silită emise de organele fiscale.