• este vorba despre un sistem informatic securizat, administrat de ANAF, prin intermediul căruia devin accesibile informaţii privind conturile bancare şi veniturile contribuabililor • accesul în sistem este permis doar instituţiilor centrale, locale, precum şi instituţiilor publice
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a anunţat că facilitează îndeplinirea atribuţiilor legale ale autorităţilor publice centrale şi locale şi ale instituţiilor publice, asigurând, prin intermediul sistemului informatic securizat PatrimVen, administrat de ANAF, acces la datele disponibile cu privire la patrimoniul şi veniturile cetăţenilor.
Prin înrolarea unităţilor administrativ-teritoriale, a instituţiilor publice în aplicaţia informatică PatrimVen se asigură accesul electronic la informaţiile necesare desfăşurării activităţilor specifice, cum sunt informaţii referitoare la conturile bancare, cuantumul veniturilor lunare ori anuale ale contribuabililor, adeverinţe de venit, certificate de atestare fiscală, extragerea datelor referitoare la situaţia fiscală a contribuabililor.
“Facem precizarea că, prin intrarea în vigoare a prevederilor Ordinului Preşedintelui ANAF nr. 3592/ 2016 pentru modificarea şi completarea Procedurii de furnizare de informaţii conform art. 61 din Legea nr. 207/ 2015 privind Codul de procedură fiscală, aprobată prin Ordinul Preşedintelui ANAF nr. 3770/ 2015, «solicitarea şi transmiterea de informaţii referitoare la conturile bancare se realizează exclusiv în format electronic, prin intermediul sistemului informatic PatrimVen»“, se arată într-un comunicat al ANAF.
Utilizarea acestui sistem informatic conduce la eficientizarea activităţilor instituţionale, îmbunătăţirea activităţilor de administrare, dar vine şi în sprijinul cetăţenilor, care nu mai vor mai fi nevoiţi să se deplaseze la sediul organului fiscal pentru obţinerea documentelor fiscale necesare şi la unităţile administrativ-teritoriale/ instituţiile publice, după caz, pentru depunerea acestora.