* deja, pe tronsonul dintre strada Griviței și strada Mihai Bravu, în dreptul Pieței Concordia, a fost turnat noul covor asfaltic, iar circulația pe Calea Călărașilor a fost reluată fără restricții * pe tronsonul respectiv a fost nevoie de reparații din cauza denivelărilor apărute pe asfalt * s-a presupus că acestea au fost provocate de infiltrații de la conductele subterane, caz în care fundația ar fi trebuit refăcută până la adâncimi de 60 - 100 cm, iar lucrările ar fi durat circa o săptămână * s-a dovedit, însă, că fundația era uscată, astfel că intervenția a fost mult mai scurtă * rămâne de văzut cum se va comporta noul strat de asfalt
Circulația pe Calea Călărașilor a fost reluată fără restricții din această după-amiază. Asta după ce, începând de marți, 16 decembrie, traficul a fost interzis pe prima bandă, în zona Pieței Concordia, pe sensul de mers dinspre Centru spre Barieră, pentru derularea unor lucrări de refacere a fundației și covorului asfaltic, între intersecția cu strada Griviței și intersecția cu strada Mihai Bravu.
După cum v-am mai informat, reparațiile au fost necesare deoarece pe porțiunea respectivă asfaltul prezenta denivelări accentuate, în special în stația de autobuz. S-a presupus că fenomenul a fost cauzat de infiltrații de apă de la conductele subterane, astfel că s-a luat în calcul înlocuirea stratului de fundare până la adâncimi cuprinse între 60 și 100 de centimetri. Din acest motiv, se preconiza că lucrarea va dura până la sfârșitul acestei săptămâni, posibil și în primele zile ale săptămânii viitoare. Pe teren, însă, situația s-a dovedit că nu e chiar atât de gravă, iar șantierul a avut nevoie de doar două zile și jumătate de lucru intens, inclusiv până seara târziu, al muncitorilor de la ”Concivia”, firma care a executat lucrarea în cadrul contractului multianual de întreținere străzi încheiat cu Primăria Brăila.
”Ne așteptam să găsim o pungă de apă sub asfalt, care ar fi dus la înlăturarea completă a fundației afectate și la depistarea sursei de infiltrații. Nu a fost cazul, deoarece terenul era uscat, deci nu există scăpări de apă care să provoace slăbirea fundației. Din acest motiv, s-a săpat până la o adâncime de doar 20 de centimetri și, pentru mai multă siguranță, s-a așternut un strat de balast stabilizat, amestecat cu ciment, peste care s-a turnat covor asfaltic nou, în două straturi: un strat de binder de 5 centimetri și un strat de uzură de 4 centimetri. Acum așteptăm să vedem cum se va comporta asfaltul, dacă or să mai apară acele denivelări. Dar abia la vară o să putem avea o concluzie”, ne-a declarat un responsabil tehnic din cadrul Primăriei Brăila.
Pentru că tasările și văluririle au apărut în principal în stația Braicar, se ia în calcul faptul că asfaltul a cedat în timpul verii, când temperaturile caniculare și greutatea autobuzelor a produs acele făgașe. De altfel, astfel de denvelări au apărut și în alte stații de pe Calea Călărașilor, cum ar fi cea de la liceul ”Murgoci” sau cea din Barieră. Reprezentanții Primăriei spun că dacă metoda aplicată acum la Concordia, cu balast stabilizat, se va dovedi viabilă, se va proceda la fel și în celelalte stații cu probleme. Totul depinde de felul cum se va comporta asfaltul din stația de la Concordia în vara anului viitor. Dacă or să apară din nou denivelări, se ia în calcul folosirea de beton rutier în loc de covor asfaltic. După cum spun cei de la Primărie, betonul rutier și-a dovedit deja rezistența, fiind turnat pe Calea Călărașilor, în zona intersecției cu strada Mihai Bravu, în dreptul stației Braicar de pe sensul de mers Barieră - Centru, deci cumva vizavi de stația cu probleme din dreptul Pieței Concordia.