Fabricat în Brăila. O virtute sau nu? | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Fabricat în Brăila. O virtute sau nu?

Că una dintre metodele de a proteja firmele şi locurile de muncă ale brăilenilor constă în a cumpăra produse fabricate în Brăila. E logic şi lesne de înţeles de ce şi nu cred că are sens să insist cu argumente în favoarea acestei teorii. De altfel, cotidianul "Obiectiv - Vocea Brăilei" a demarat o campanie de promovare gratuită a producătorilor locali, articolele pe această temă putând fi citite în ediţiile din fiecare joi ale ziarului.

Una dintre ideile născute în urma discuţiilor cu managerii firmelor locale a fost aceea de a eticheta produsele autohtone cu marca "Fabricat în Brăila", astfel încât cumpărătorii să le poată identifica mai uşor. Dar încă nu sunt sigur că brăilenii sunt cu adevărat tentaţi să cumpere mărfuri realizate la noi. Asta chiar dacă le-ar păsa de locul de muncă al vecinului care lucrează la fermele lui Caruz, la brutăriile Demopan ori în atelierele de confecţii de la Braiconf ori Siltex. Şi-apoi... îmi pare că încă ne stăruie ca o cicatrice în subconştient ideea că ceea ce este fabricat în România e de proastă calitate. Că până şi hamburgării de la McDonalds-urile româneşti sunt mai aiurea decât cei consumaţi de americani, că până şi Coca-Cola fabricată în România e mai acră decât cea din Occident, că până şi pasta de dinţi Colgate fabricată la noi e mai puţin parfumată decât cea produsă afară. Şi nici măcar nu sunt sigur că este doar o cicatrice faptul că românilor le este uşor să facă lucruri de calitate doar dacă lucrează pentru export.
Prin urmare, în loc de concluzie o să închei cu două întrebări cărora încă nu le-am găsit răspunsul: este sau nu un semn al calităţii faptul că un anumit produs este fabricat în România? Este sau nu un semn al calităţii faptul că un anumit produs este fabricat în Brăila?

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro