Mergi la conţinutul principal

După ce că avem drumuri proaste, mai avem și centenari la volan!

Miercuri, 18 mai a.c., ora 16.35. Pe strada Grivița, în mașină, la semafor. Zbang! Deodată, oglinda din dreapta se izbește de geam. Șoferul care a făcut asta merge mai departe, ca și când nimic nu s-a întâmplat. Claxonez! A fost primul impuls, după o serie de boscorodeli. Mă uit în dreapta, să văd o reacție. Nimic! La volan, un bătrânel de vreo sută de ani. Cu ochii mijiți spre parbriz, brațele încleștate de volan, la ora 10 și 10 și cu spatele arcuit, de zici că era un kamikaze. Mai mult ca sigur, omul nu vedea, nu auzea... Mi-am văzut de drum, dar oare am procedat corect? Dacă omul acela va răni mâine un copil sau un alt bătrân ca el? Cine e responsabil? Ei, aici e problema! Cine dă avizul medical, dacă mă întrebați pe mine.

Dacă ne uităm în noul Cod Rutier, o să vedem că șoferii care nu sunt declarați „admiși” la controlul medical obligatoriu nu vor avea dreptul să-și conducă mașina, iar permisul lor va fi suspendat. Așadar, conducătorii auto care au, de exemplu, epilepsie pot să se urce la volan doar dacă sunt monitorizați timp de 5 ani și nu au nici o criză în această perioadă. De asemenea, șoferii care au probleme renale grave, un handicap locomotor sau care suferă de apnee în somn pot conduce doar cu un aviz medical. Tot în Codul Rutier 2022 scrie că orice medic care constată o afecțiune incompatibilă cu șofatul este obligat să trimită pacientul la un centru de testare acreditat. Dacă va fi declarat incompatibil, acesta va trebui să predea permisul în doar 3 zile. Evident, la această categorie se încadrează și persoanele care au probleme cu vederea. Eu mă îndoiesc că bătrânelul respectiv avea o acuitate vizuală compatibilă cu șofatul! Să nu mai zic de auz sau de reflexe! E lucru știut și dovedit de către piloți de raliuri și medici căreflexele și coordonarea unei persoane devin mai lente odată cu vârsta”. ”Acest lucru duce, adesea, la un echilibru slab și un timp de reacție mai lent”, după cum afirmă Anthony Komaroff, medic și profesor la Harvard. Și dacă ar ști medicul de la Harvard ce drumuri există în România, cred că și-ar schimba teoria asupra reflexelor. Că, na! În țărișoara noastră, trebuie să mai ocolești și gropile, dar și câinii maidanezi. O fi având viața prioritate, dar nu și în România!

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro