Motivele pentru care s-a ajuns, practic, în ultimul moment, la această reuşită sunt multiple, dar lumea a resimţit cel mai tare lentoarea demarării şi apoi a derulării lucrărilor nu atât la staţie, cât la canalul colector, parte din acelaşi proiect. Privind pe ansamblul ţării, n-ar fi fost ceva ieşit din comun ratarea acestui obiectiv (care a mai fost amânat, în 2008). În cazul de faţă, autorităţile locale au avut ghinionul să angajeze firme ce s-au dovedit nepregătite pe parcurs. Tactica obişnuită este contestarea licitaţiilor - evident, de către pierzători. Aceasta, precum şi durata prea mare a dezbaterii în justiţie, au pus deja mai multe proiecte pe butuci.
Ca de obicei, toată lumea dă vina pe legislaţia prea relaxată în domeniu şi prea interpretabilă în general, dar nu stă nimeni să repare aceste hibe. Ele completează tabloul general al economiei şi societăţii româneşti, care pare să nu găsească nici la 21 de ani de la schimbarea regimului o cale dreaptă, nu în zig-zag sau chiar cu întoarceri, spre lumea civilizată.
Chiar şi noul an debutează - cum altfel!? - cu scumpiri şi legi (pensii, concediul plătit de creştere a copilului etc.) ce afectează veniturile populaţiei. Se mai urcă puţin ştacheta peste care şi-aşa nu pot trece mulţi ca să scape de sărăcie. De altfel, statisticile făcute la scara întregii Uniuni Europene arată că ne-am păstrat cu îndârjire penultimul loc la acest nedorit capitol, după bulgari şi înaintea letonilor. Ţările unde e bine de trăit sunt cele nordice, dar şi Spania, unde destui români preferă un şomaj de-a dreptul regesc în locul unui regim plin de lipsuri, acasă.
Sărăcia se regăseşte şi în datoriile populaţiei către CET, în restanţele la bănci sau rata şomajului, şi este vizibilă pe străzi, unde numărul cerşetorilor a crescut vertiginos comparativ cu sezonul cald - iar asta probabil că nu doar din vina francezilor. Oarecum nepotrivite în tot acest tablou sunt cartierele rezidenţiale care au continuat să se extindă (e drept, mai lent decât în 2009) şi parcul auto naţional în creştere. Un confort răsplătit tot cu proiecte, dar de anvergură mai mare decât o reţea modernă de canalizare cu staţie de epurare: autostrăzile. Semne suficiente că premierul Boc are pe undeva dreptate când spune că la anul va fi mai bine. Vom vedea atunci şi pentru cine.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.