Din nou apă la robinete | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Din nou apă la robinete

De ieri, locuitorii blocurilor debranşate de Compania de Utilităţi Publice (CUP) "Dunărea" Brăila de la reţea au din nou apă la robinete. Echipele companiei au trecut, vineri, la rebranşarea AP 211 (blocul E4 scările 1,2,4) Viziru III, AP 761 (blocul F3, scările 1 şi 2) din Obor şi AP 790 (căminul nr. 2) din Viziru II, după ce în prealabil asociaţiile respective au făcut plăţi importante în contul datoriilor la serviciile de apă-canal. Aşa cum a comunicat CUP "Dunărea", în cazul AP 211, de la debranşarea din 18 decembrie s-au efectuat plăţi în cuantum de 62.850 lei (faţă de obligaţia de plată de 65.655 lei), în cazul AP 790 s-a plătit suma de 13.166 lei (13.137 lei obligaţia de plată) şi în cazul AP 761 de 8.640 lei (comparativ cu 8.516 lei obligaţia de plată). În acest context, operatorul a trimis în teren echipa de intervenţie la aceste trei asociaţii pentru a reface legătura blocurilor cu reţeaua publică. Comentariul conducerii CUP "Dunărea" referitor la plăţile efectuate de asociaţiile cu datorii a fost cât se poate de sec: "Deci, se poate!"
De altfel, şi primarul Aurel Simionescu a ţinut să comenteze pe tema debranşării - rebranşării: "Avem peste 800 de asociaţii de proprietari şi sunt trei care au fost oprite într-un final, ca să vedeţi şi care este proporţia. Că noi suntem în stare să facem foarte mare scandal, dar nu ne uităm la care e proporţia. Aceste asociaţii, după ce au fost toate discuţiile respective, au venit dimineaţă (vineri dimineaţă - n.r.) şi au plătit, unele chiar au adus mai mulţi bani decât era cazul. Şi acum eu vă întreb: de ce trebuia să fie toată povestea asta? De ce trebuia să ieşim pe toate ziarele să vedem dacă e Stancu, Simionescu vinovat, APA şi toţi ceilalţi?". De asemenea, Simionescu a ţinut să precizeze faptul că ţinta municipalităţii este de a se ajunge, totuşi, la contorizarea individuală a consumatorilor. "Spre contorizare individuală tindem, numai că pentru asta trebuie să vrea toţi. (...) Nu cred că trebuie să sufere populaţia că nu ştiu câţi nu plătesc. Prin astfel de metode ne ducem înspre o cifră care se apropie de ceea ce ne dorim. Ca să facem investiţii, trebuie să şi încasăm. Era 170 de miliarde lei (lei vechi - n.r.) suma datoriilor. Păi, asta înseamnă mai mult de 4 milioane de euro!".
La rândul său, preşedintele PSD Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, a avut propriul comentariu pe acelaşi subiect: "Cetăţenii, în general, nu au înţeles un lucru. Orice serviciu pe care ţi-l prestează cineva trebuie să îl plăteşti, în anumite condiţii care se numesc condiţii contractuale. Dacă te duci la un supermarket, pleci cu bonul acasă şi spui lasă că vi-l plătim peste vreo 2 ani? Dacă CUP Dunărea nu plăteşte energia la Electrica, credeţi că nu le taie energia? Dacă nu plăteşte rata la bancă cu BERD-ul, nu se aplică dobânzi penalizatoare de către BERD? Mai contractăm alt împrumut altădată dacă avem un istoric prost? Occidentul a demonstrat că numai prin constrângere a civilizat, nu prin altceva. (...) La început a fost o chestie care s-a comentat nu foarte bine, poate am făcut-o în grabă. Dar acum am făcut-o cu anunţ în ziar, cu un comunicat din partea CUP Dunărea. Deci, am făcut paşii necesari pentru ca populaţia să fie informată, să ştie".

"Nu s-a înţeles esenţa problemei!"

Ca reacţie la comentariile şefilor de la PSD, proprietarii blocurilor care au stat timp de 2 zile fără apă la robinete spun că le este clar că nu s-a înţeles cu adevărat esenţa problemei: "Nu este corect să vii să spui, ca primar şi lider politic, că uite, domnule, după ce le-am băgat sula-n coaste au venit şi au plătit. De ce spun asta? Simplu: cei care sunt cu plata la zi a întreţinerii au fost nevoiţi să facă un efort suplimentar şi să achite întreţinere în avans, ca să se adune suma necesară pentru a fi rebranşaţi. Dacă de la datornici s-a mai recuperat o parte din restanţe, ceea ce în esenţă este un lucru bun, tot cei care erau bun-platnici au fost cei care au salvat situaţia. Tot ei, cei care au avut cel mai mult de suferit din cauza debranşării, pentru că pe nedrept au fost lăsaţi fără apă rece", a declarat unul dintre proprietarii din cadrul AP 761 din Obor. De aceeaşi părere este şi un alt proprietar din acelaşi bloc: "Nu înţeleg de ce CUP Dunărea refuză să priceapă că problema este de fapt că am fost furaţi de fosta conducere a asociaţiei şi că încercăm să recuperăm banii de la cei care se fac vinovaţi de furt. Adică ne judecăm în instanţă pentru aceşti bani şi ar fi fost normal ca până la o decizie cu executare a instanţei să se suspende orice acţiune de executare silită. Datoria s-a acumulat nu pentru că oamenii n-au plătit, ci pentru că am fost furaţi. De aceea consider că debranşarea a fost un abuz şi un act de intimidare şi, personal, voi face plângere penală".
Reamintim că, la începutul acestei luni, conducerea CUP "Dunărea" Brăila a anunţat că are în plan debranşarea unui număr de 23 de asociaţii de proprietari din municipiu şi din Făurei, pe motiv că nu au făcut plăţile conform graficului de eşalonare a datoriilor. Dintre aceste 23 de AP-uri, 19 au venit şi au făcut plăţi în cuantumul stabilit prin convenţiile de eşalonare. Pentru trei dintre acestea s-a ajuns ca miercuri, 18 decembrie, să se treacă la aplicarea măsurii debranşării.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro