Printre neregulile semnalate au fost: impiedicarea observatorilor de a intra in sectiile de votare din cauza intrepretarii gresite a hotaririi nr. 20 a Biroului Electoral Central. De asemenea, au fost alegatori care au votat si nu li s-a aplicat in mod corespunzator timbrul autocolant. In ceea ce priveste listele electorale permanente au existat situatii in care a fost schimbata locatia sectiilor de votare. Asa s-a intimplat la sectia de votare nr. 85 - Policlinica nr. 2, care nici nu a fost semnalizata corespunzator.
La Sutesti, la sectia de votare 211, alegatorii au insistat sa intre cite doi, iar la Scortaru Vechi, in sectia de votare 221, localnicii au incercat sa voteze cu cartea de alegator. La Spitalul Judetean, la sectia de votare nr. 11, cetatenii au incercat sa voteze cu carnetul de nevazator.
Tot la sectia de votare nr. 211, presedinta a parasit locatia in conditiile in care in interior erau doar doua persoane.
In sectia de votare 232, la Unirea, deschiderea unitatii s-a facut la ora 8.28 iar unul dintre membri comisiei a fost absent pe parcursul intregului proces de votare.
Buletine fara stampila de control au fost descoperite la numaratul voturilor la sectia nr. 12, de la Sc. Gen. Nr. 2 Fanus Neagu.
La Liceul Teoretic Panait Cerna, la SV nr. 67, reprezentantii biroului au refuzat sa ofere informatii observatorilor. La Scortaru Vechi, la SV 221, a existat situatia de instigare de a vota intr-un anumit mod.
A fost inregistrata suspendarea votarii la sectia nr. 45, deoarece reprezentantii acestei locatii au plecat cu urna mobila la Spitalul de Obstetrica si Ginecologie, in ciuda faptului ca nu era arondat acestei sectii.
Cirpelile legislative duc la organizarea defectuoasa a activitatilor electorale
Diferente semnificative intre numarul de stampile si numarul cabinelor de vot s-au inregistrat la SV 233 - Baldovinesti (5 stampile si doua cabine de vot), SV 242 - Zavoaia (5 stampile si 8 cabine de vot) . Observatorii au constatat ca nu exista un sistem unic de sigilare la nivel national, dar mai grav a fost ca la SV 63, la Sc. Gen. Nr. 10 Sfantul Nicolae, urna fixa era nesigilata la ora 15:00.
La Gulianca si la Muchea au fost inregistrate mijloace de publicitate electorala in vecinatatea sectiilor de votare.
In ceea ce priveste prezenta tinerilor la vot, mai constiinciosi s-au dovedit a fi cei din mediul rural, in municipiu numarul celor care au votat fiind mai mic. "Consideram ca una dintre conditiile esentiale ce pot contribui la imbunatatirea proceselor electorale din Romania este adoptarea unei legislatii unitare in domeniu care sa ia in considerare toate aspectele ce tin de organizarea si desfasurarea acestora. Este vorba despre o legislatie unitara, coerenta, proiectata pe termen lung, concentrata intr-un Cod Electoral. Dincolo de semnificatia sa politica, referendumul din 19 mai 2007 demonstreaza capacitatea redusa a administratiei electorale romanesti de a organiza in mod corect si eficient procesele de vot. Organizarea defectuoasa a procesului electoral, mai ales in ziua votarii, risca sa transforme viitoarele alegeri, a caror miza politica va fi importanta, in esecuri ale democratiei romanesti.
In urma observarii procesului de vot, Asociatia Pro Democratia considera ca, in colaborarea dintre autoritatile electorale centrale si autoritatile electorale de la nivel local, punctul nevralgic l-au constituit cele din urma. Frecventele schimbari, improvizatii si cirpeli legislative sint, in opinia APD, principalele cauze ale acestei stari de fapt. Aflata in fata unui maraton electoral care va presupune cinci alegeri in doi ani si jumatate, autoritatile romane sint obligate sa ia masuri ferme pentru a stopa tendinta de degradare a standardelor privind organizarea si desfasurarea proceselor electorale", ne-a declarat Mariana Batca, reprezentant al APD Club Braila.