Experienta a demonstrat ca principalele cauze raspunzatoare de tulburarile in plan afectiv la copil sint regasite cel mai adesea in familie, acolo unde copilul isi petrece cea mai mare parte a timpului sau. Se stie ca o serie de factori de risc pot fi regasiti chiar in familiile de origine. Acest fapt se datoreaza, de cele mai multe ori, unei lipse de supraveghere atente a copilului, comunicare inadecvata, o insuficienta stabilire a normelor si asteptarilor cu privire la comportamentul acestuia.
Intilnirile cu grupele de parinti au fost interactive, au fost dezbatute teme precum cele referitoare la: dezvoltarea interactiunii intre parinti si copii si a gradului de implicare a parintilor in viata copiilor; capacitarea parintilor cu abilitati parentale adecvate pentru a face fata problemelor specifice virstei (de ex. dependenta de calculator); imbunatatirea abilitatilor educative pentru a face fata situatiilor conflictuale; reducerea factorilor de risc derivati din unele atitudini familiale favorabile consumului de substante.
De asemenea, un subiect de actualitate a fost cel referitor la dependenta de televizual si consecintele asupra dezvoltarii copilului. Dependenta de televizor/calculator este similara celei de droguri si alte substante psihotrope. "Cercetarile neuropsihologilor demonstreaza ca vizionarea prelungita a programelor TV altereaza in special capacitatile cognitive ale copilului. Nu numai procesul de invatare este dezavantajat ci si gindirea logica, analitica, discursivitatea, capacitatea de exprimare a ideilor, creativitatea si chiar dezvoltarea inteligentei", a precizat directorul gradinitei, Nuta Mazilu.