• edilul-şef se declară indignat de lipsa de reacţie a firmei bucureştene, care a dat asigurări că se va apuca de treabă, însă nu s-a ţinut de cuvânt • “Am mai avut o discuţie cu ei, iar dacă în câteva zile nu încep să toarne asfaltul, vom rezilia contractul, indiferent de implicaţii!”, spune Dragomir • între timp, tot mai mulţi şoferi se declară exasperaţi de starea în care a ajuns Calea Galaţi, după ce constructorul a raşchetat asfaltul apoi a abandonat complet şantierul
În ciuda asigurărilor pe care le primise Primăria în urmă cu câteva zile de la firma care a câştigat contractul de reabilitare a Căii Galaţi, cum că lucrările vor reîncepe în forţă din această săptămână, lipsa de activitate de pe şantier s-a menţinut în continuare. Utilajele nu s-au apucat de treabă, spre marea disperare a şoferilor, exasperaţi de starea foarte rea a carosabilului. “Sunt aproape două luni de când nu se mai face nimic. De ce au mai râcâit asfaltul de pe stradă dacă ştiau că nu sunt în stare să pună altul la loc? Eu locuiesc în cartierul Vidin şi circul zilnic pe Calea Galaţi. E nenorocire, ne facem maşinile praf”, ni s-a plâns, ieri, brăileanul Cristian Enescu, prin intermediul unei sesizări adresate redacţiei. Acesta spune că, în disperare de cauză, a încercat să sesizeze şi Primăria despre caznele la care sunt supuşi şoferii, în special pe tronsonul cuprins între linia de tramvai şi Str. Eroilor, spre capătul liniei 2. Funcţionarul cu care i s-a făcut legătura l-ar fi îndemnat, însă, să aibă răbdare, fiindcă, potrivit contractului, termenul de finalizare a lucrării este luna decembrie a anului în curs. “Am sunat prima dată şi mi s-a închis. Am mai sunat odată şi până la urmă mi s-a făcut legătura la departamentul care se ocupă cu străzile. Acolo mi-a zis cineva că până în decembrie au termen să termine strada. Bun-bun, până în decembrie e termenul, dar asta ce înseamnă? Că noi trebuie să circulăm zilnic prin gropile alea făcute de ei după ce au râcâit asfaltul?! Asta e bătaie de joc la adresa cetăţenilor... Ca să nu mai spun că, forţat de împrejurări, am început să ocolesc pe strada Industriei. Şi acolo erau o mulţime de gropi, iar la un moment dat s-au apucat să le astupe, cei de la «Tancrad» - parcă aşa se numeşte firma. Vreau să vă zic că au umplut strada de petice. Sunt mai multe petice decât erau gropi înainte! Măcar puteau să toarne asfalt de la un capăt la altul dacă tot voiau să le iasă bani mai mulţi”, ne-a mai spus brăileanul indignat.
Nici primarul nu mai suportă situaţia
Din câte se pare, în ceea ce priveşte situaţia de pe Calea Galaţi, indignarea cetăţenilor se regăseşte şi la nivelul conducerii Primăriei Brăila. Primarul Marian Dragomir ne-a declarat, ieri, că ia foarte serios în calcul rezilierea contractului cu firma bucureşteană “Telor Invest”. Dacă se va ajunge aici, ar fi prima măsură atât de radicală luată de autorităţile municipale împotriva unei firme care nu îşi îndeplineşte îndatoririle contractuale. Primarul Dragomir se arată, însă, foarte hotărât în această privinţă. “În urmă cu o săptămână, am avut o discuţie foarte tranşantă cu conducerea firmei în cauză. Le-am transmis atunci că, dacă nu reîncep urgent lucrările pe Calea Galaţi, vom trece la măsuri radicale. În urma discuţiei respective, ei şi-au readus utilajele pe şantier. Ne-am aşteptat să înceapă să toarne şi asfaltul, aşa cum convenisem, însă din păcate nu s-a întâmplat acest lucru. Ieri (marţi n.n.) am avut o nouă discuţie, iar dacă în următoarele zile nu vor începe să toarne asfaltul, vom rezilia contractul, cu toate implicaţiile ce vor urma, cu executarea garanţiei, aplicarea de daune interese etc”, ne-a declarat, ieri, primarul Marian Dragomir.
Reamintim că firma care a câştigat contractul de reabilitare a Căii Galaţi, între podul Brăiliţa şi ieşirea din municipiu, este “Telor Invest” Bucureşti. Lucrarea este finanţată de Ministerul Dezvoltării, care a alocat pentru acest proiect 3 milioane de lei, fără TVA, în baza Ordonanţei 28 din 2013.
Şantierul a fost deschis încă din luna decembrie a anului trecut, însă lucrările au stagnat pe perioada iernii, au pornit în primăvară, apoi s-au blocat din nou, deoarece a trebuit ca, pe tronsonul dintre podul Brăiliţa şi intrarea în cartierul Vidin, să se monteze branşamente de apă şi canalizare, de către echipe de muncitori ale Companiei de Utilităţi Publice “Dunărea” Brăila. Branşamentele respective au fost finalizate în luna mai, iar din acel moment ar fi trebuit ca lucrările de asfaltare a Căii Galaţi să se deruleze în flux continuu. S-a întâmplat, însă, exact invers, asfaltările stopându-se complet.