Reporterii nostri au facut un tur pe la toti dealerii auto din municipiu, astfel ca putem oferi, celor interesati, o imagine exacta a pietei brailene a masinilor noi, care nu depasesc pretul de 10.000 euro. Ne vom referi doar la pretul de vinzare cu TVA inclus.
Cel mai mic pret pentru un autoturism nou il gasim la Chevrolet, pentru modelul din clasa mini, Spark. Acesta poate fi achizitionat cu 6163 euro, de la distribuitorii "Radacini Motors" si "Gold & Platin Danubius". Vorbim, insa, despre o masinuta cu motor de 0,8 litri si putere de doar 51 cai, ce nu dispune nici de servodirectie, nici de aer conditionat. Pentru varianta Spark cea mai bine echipata, pretul ajunge la 8.557 euro.
Chevrolet vine cu preturi foarte atractive, in cadrul unei promotii valabile pina la 31 decembrie 2008, si pentru modelul Aveo. Varianta in patru usi porneste de la un pret de baza de 7.420 euro. O dotare decenta, care sa cuprinda servodirectie, aer conditionat si ABS, incepe de la pretul de 8.496 euro. Varianta de virf costa 9.966 euro si are o multime de dotari, inclusiv aer conditionat automat. Aveo in cinci usi costa de la 7.706 euro, varianta de baza, pina la 9.768 euro, varianta "Platinum".
Dacia - imbatabila la pret
Dacia vinde in Braila, prin distribuitorul "Apan", autoturismul cel mai ieftin, din clasa medie. Este vorba despre Logan, in varianta "Ambiance", cu motor de 1,4 l, 75 CP, si pret de 6.400 euro. Nu o sa gasim la aceasta masina nici aer conditionat, nici ABS, nici servodirectie, nici radio CD si nici geamuri actionate electric sau airbag pentru pasagerul din dreapta. O echipare care sa contina acestea, mai putin ABS-ul, (care vine in standard doar la virful de gama - "Prestige", 9.550 euro), o gasim numai la versiunea "Laureate", cu pretul de 8.000 euro, la motorizarea de 75 CP sau 8.400 euro, la motorizarea de 90 CP.
Fratele mai mic al Loganului, Sandero, are preturi cuprinse intre 6.890 euro si 9.850 euro. Modelul de virf, "Prestige", are motorizare de 90 CP si cam toata gama de dotari. Pretul acestuia sare, insa, de 10.000 euro, in cazul in care clientul doreste vopsea metalizata si airbag-uri laterale.
Preturi foarte atractive are si Fiat, pentru modelul Albea. Pina pe 31 octombrie a.c., Albea costa, la distribuitorul "Autoferrara", intre 7.662 si 8.720 euro. Motorizarea este de 77 CP, la toate variantele, diferenta de pret facind-o dotarile, aerul conditionat regasindu-se doar la modelul de virf. Tot la Fiat gasim, la un pret atragator, micutul model Panda, ce costa de la 6.699 euro, varianta de 54 CP, pina la 9.756 euro, varianta cu motorizare diesel 1,3 multijet. Si Punto Classic, un model mai vechi al Fiat, are preturi sub 10.000 euro, pina la 31 octombrie 2008, de la 8.250 euro, varianta de 60 CP, pina la 9.750 euro, motorizarea de 70 CP pe motorina. La ambele variante, insa, dotari ca ABS, radio cd, sau telecomanda inchidere centralizata, vin doar optional, iar achizitionarea lor ridica binisor pretul de baza. Mai noul Grande Punto beneficiaza de o reducere substantiala, putind fi achizitionat la un pret de 9.963 euro, pentru o varianta destul de bine dotata.
Renault, prin nou lansatul face-lift al modelului Symbol, poate fi achizitionat, de la dealer-ul "Apan", la preturi imbietoare, cuprinse intre 7.990 euro, versiunea de baza, cu motorizare de 1,2 l si putere de 75 CP, pina la 9.590 euro, pentru varianta cu 98 CP, dotata, printre altele, cu aer conditionat manual, geamuri fata actionate electric, oglinzi retrovizoare reglabile electric, cu senzor de temperatura. Virful de gama al modelului Symbol depaseste, insa, 10.000 euro, pentru varianta pe benzina, si chiar 11.000 euro, pentru cea pe motorina. "Apan" inca mai are la vinzare Renault Symbol din vechea gama, cu motorizare diesel de 60 CP si destul de multe dotari, pentru care practica un pret de 8.900 euro.
Peugeot are, la rindul sau, citeva oferte de pret sub 10.000 euro. Modelul mini, 107, se poate achizitiona, de la dealer-ul "Axa Motors", cu 7.951 euro, gratie unei promotii valabile pina la 31 decembrie. Cunoscutul 206 beneficiaza si el de reduceri, putind fi cumparat cu 9.651 euro, la un nivel de echipare destul de avansat, cu aer conditionat si servodirectie. Si mai noul 206 Sedan are un discount substantial, astfel ca pretul i-a cazut putin sub 10.000 euro, mai exact 9.984 euro, pentru o varianta dotata si cu aer conditionat si servodirectie, dar si cu ABS.
Si marcile asiatice si nemtesti vin cu oferte sub 10.000 euro
Hyundai nu prezinta preturi sub 10.000 euro decit pentru modelul mini i30. Acesta costa, la dealer-ul "Autoglobal", de la 8.318 pina la 9.210 euro.
Toyota are, la aceasta categorie de pret, tot un singur reprezentant: Aygo, ce se poate cumpara de la distribuitorul "Estima Motors" cu variante de pret incepind de la 8.602, pina la 9.899 euro. Functie de motorizare si dotari, exista variante de Aygo care depasesc 10.000 euro, ajungind pina la un plafon maxim de 11.494.
Cel mai ieftin model Skoda costa, la distribuitorul "ElcarGid", 9671 euro, avind o motorizare de 60 CP, si dotari substantiale, lipsindu-i doar aerul conditionat.
Kia, de la dealer-ul "Mit Motors International", are pret sub 10.000 euro doar pentru modelul mini Picanto, intre 7.378 si 7.735 euro.
Seat, prin "Ena Motors", poate fi achizitionat la 9.818 euro, pentru modelul Ibiza Fun, cu motorizare de 70 CP si o dotare aproape completa.
Si Opel, de la "Radacini" sau "Gold & Platin Danubius", are preturi sub 10.000 euro, pentru Corsa Essentia de 60 CP, care costa, 9.380 euro, varianta in trei usi, si 9.730 euro, varianta in cinci usi.
Mitsubishi are un singur model, cu putin sub 10.000 euro: Colt, de 75CP, varianta in trei usi, care costa 9.996 euro, fiind dotat cu aer conditionat, ABS si servodirectie electrica.
CASETA
Cursul euro afecteaza vinzarea de masini noi
Chiar daca reducerile de pret practicate de unii distribuitori auto par substantiale, cumparatorii nu sint deloc avantajati de cursul euro. Asta deoarece o masina de 10.000 euro insemna 36.000 lei, la jumatatea lunii septembrie, iar la jumatatea saptaminii trecute insemna aproape 40.000 lei. O rata de schimb ce tinde spre 4 lei/euro nu ii avantajeaza nici pe dealeri. "Cursul euro ne afecteaza direct si indirect. Direct, pentru ca achizitionam masini in euro. Indirect, deoarece clientii nostri obtin finantari mai greu, iar asta se vede la vinzare. Avem clienti care ar fi trebuit sa primeasca deja creditul, dar dosarele lor inca sint in lucru, atit din cauza cursului de schimb valutar cit si a noilor norme impuse de Banca Nationala", ne-a declarat Ion Jean, director de vinzari la "Radacini". La rindul sau, Nicusor Zamfir, directorul "Autoferrara" este de parere ca rata de schimb afecteaza in principal clientii cu putere financiara redusa. "Unii clienti s-au grabit sa achizitioneze masina, altii asteapta sa vada ce se intimpla. Au mai fost astfel de oscilatii bruste ale cursului, iar principalul impact asupra vinzarilor se reflecta asupra masinilor cu pret sub 10.000 euro, vizate de persoanele cu venituri mai reduse", ne-a spus Zamfir.