PSD ştie cel mai bine să folosească metodele comunisto-securiste de compromitere a opozanţilor şi de a fabrica duşmani pe care să poţi arunca tot timpul vina. De altfel, PSD s-a dovedit a fi un demn continuator al înaintaşilor săi politici, punând cel mai bine în practică aceste tactici aplicate înainte de 1989. Începând cu ideea organizării unui târg de Crăciun fix în spaţiul din Piaţa Victoriei în care se protestează împotriva penalilor din PSD şi ALDE, până la a arunca vina pe duşmani imaginari, gen sorosişti, statul paralel, binomul, serviciile, grupurile de interese ale Bruxelles-ului, bănci, companii străine etc pentru propriile nerealizări şi pentru propriile minciuni. Metode nu doar provocatoare şi subversive, ci de-a dreptul nesimţite.
De exemplu, să arunci vina pe fostul ministru tehnocrat al Sănătăţii, din postura de actual ministru, pentru lipsa actuală a imunoglobulinelor, care a dus la moartea unei paciente, deşi tu eşti la guvernare de 11 luni, mi se pare penibil.
Dar cea mai imbecilă declaraţie din ultima vreme aparţine ministrului Muncii, Olguţa Vasilescu, în opinia căreia multinaţionalele sunt de fapt vinovate pentru şomajul mai ridicat din Moldova, din Estul şi din Sudul României, pentru că şi-au amplasat afacerile doar în judeţele din vestul ţării, „mai aproape de reţeaua de autostrăzi a UE”, adică „acolo unde era mai simplu să-şi transporte marfa în UE”. Ïar această revelaţie a avut-o ministreasa Muncii după ce s-a uitat pe datele statistice.
Nu era nevoie să se uite pe niciun fel de statistici ca să ştie că primul lucru pe care trebuie să-l facă un guvern pentru a atrage investitori şi pentru a aduce dezvoltare economică şi socială este să dezvolte infrastructura. Că o reţea de autostrăzi atrage automat investiţii, creştere economică, generează locuri de muncă şi venituri la stat. Că autostrăzile sunt pentru economia unei ţări precum sistemul circulator al unui organism: asigură viaţa.
Pentru orice investitor, atunci când alege o nouă piaţă sau o nouă locaţie în care vrea să-şi amplaseze o nouă fabrică , infrastructura este criteriul esenţial! Da, de aceea foarte multe companii străine – şi nu numai – au deschis linii de producţie în vestul ţării. Dar cine a împiedicat România să construiască autostrăzi şi în celelalte zone ale ţării? Cine a împiedicat guvernul să construiască o reţea de autostrăzi care să străbată România? Cine a oprit actuala coaliţie de guvernare, care într-o formă sau alta s-a aflat la putere circa două treimi din perioada scursă din decembrie 1989, să construiască până acum autostrăzi în Moldova, în Oltenia ori în Estul Munteniei? Sunt multinaţionalele de vină că nu există autostrăzi în România? Sunt vinovate companiile străine că au ales ţări cu autostrăzi? Sunt vinovaţi investitorii că n-au venit în judeţele „roşii” ale României, lăsate în subdezvoltare atâţia ani de zile? Trebuia să construiască multinaţionalele autostrăzile în România? Dacia şi Ford au fost minţite de vreo 20 de ani că vor avea autostrăzi prin Piteşti şi Craiova. Nu au nici acum şi nici nu vor avea în următorii cel puţin 5 ani. Ar fi trebuit să şi le construiască singure? Cum poţi să vii cu o asemenea imbecilitate în faţa propriului electorat şi să găseşti o explicaţie atât de penibilă pentru o nerealizare uriaşă a propriului partid şi a întregii clase politice româneşti? Să fie aceasta reţeta pentru a ajunge ministru? Sau numărul celor care nu realizează penibilul este atât de mare încât imbecilitatea a devenit cu adevărat o virtute politică?