Ce este cel mai greu de înţeles în cazul guvernanţilor noştri, în general, şi pentru actualul cabinet, în particular, este eşecul înregistrat la capitolul infrastructură. N-au înţeles sau se fac că nu înţeleg, că o infrastructură bună de transport atrage după sine, automat, şi investiţii majore. De-aia a şi ales Mercedes să construiască o fabrică în Ungaria, de exemplu, şi de-aia a decis şi Nokia să vină în România, cu menţiunea că, în timp ce la vecinii noştri reţeaua de autostrăzi chiar există şi este bine dezvoltată, în cazul fabricii de la Jucu totul s-a redus doar la o promisiune numită, generic, "autostrada Nokia".
Prin urmare, ce l-a oprit pe preşedinte, pe premier sau pe ministrul Transporturilor să finalizeze contractele iniţiate cu China? Ce i-a oprit pe aceştia să atragă miliardele de euro alocate de UE pentru infrastructură, în toţi aceşti ani, din care n-am atras decât o infimă parte? Ce i-a oprit pe guvernanţi să construiască pod la Brăila, centură la Bucureşti, autostrăzi prin ţară, în afară de incompetenţa nemăsurată de care au dat dovadă? Probabil faptul că nu e campanie elctorală în fiecare an. Pe cât punem pariu că în anul de graţie 2012 se vor da în folosinţă cei mai mulţi kilometri de autostradă din tot acest mandat şi că tot atunci vom auzi, din nou, poezia cu Brăila şi podul care se va construi peste aeroportul prin care trece o autostradă?