Reprezentantii firmelor brailene de taximetrie considera ca soferii care nu utilizeaza ceasurile fac concurenta neloiala. "Exista doua categorii de taximetristi care nu pun ceasurile. Aceia care lucreaza cu masinile lor, dar le inchiriaza unei societati si asa-zisii patroni de masini care vin si inchiriaza mai multe automobile. Ei , de fapt, le inchiriaza numai cu acel contract pentru ca au nevoie de acest act pentru licenta de executie, dupa care iau masinile acasa si angajeaza persoane care sa conduca acele masini. De fapt, nu le angajeaza, ci activeaza fara contracte de munca. Acestora le cere o suma fixa pe care acei soferi trebuie sa o aduca in fiecare seara acasa la proprietar. Organele care controleaza firmele trebuie sa depisteze aceste masini care, de fapt, nu vin cu incasari la societate. De multe ori, cei care se afla in aceasta situatie scriu in raport date numai despre carburant sau doar citeva date referitoare la carburant. Anul trecut s-au efectuat controale de catre cei de la Garda Financiara la absolut toate societatile de taximetrie dar, totusi, situatia nu s-a rezolvat. Intr-adevar, si brailenii pot sesiza aceste aspecte, dar nu au inca spiritul civic atit de dezvoltat. Pina una alta, tot organele competente pot interveni in situatiile in care soferii nu sint angajati cu contracte de munca sau in situatiile in care persoanele nu declara adevaratele incasari pe care le realizeaza. La mine toti soferii sint angajati si exista rapoarte zilnice referitoare la incasarile efectuate si platim taxe si impozite. Daca nu ne mai ramin bani, platim dobinzi, penalitati si putem fi si somati la societate. La "Dan Taxi", firma lui Dan Popa, e o mare problema, dar numai organele competente pot lua masuri", ne-a declarat Gigel Georgescu, administrator al societatii "Univip" SRL.
Referitor la acest aspect, Dan Popa a precizat ca brailenii pot sesiza aspectele la dispeceratul firmei si neutilizarea ceasului poate duce si la pierderea contractului de munca al taximetristului.
"Fiecare taximetrist e obligat sa aiba ceas. Daca sintem sesizati in legatura cu aceste cazuri, cursa este gratuita, omul primeste banii inapoi. Mai departe, clientul se poate adresa si Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului pentru a-l si amenda pe taximetrist. Orice brailean poate suna la dispeceratul nostru unde exista un caiet special in care sint notate cazurile de acest gen. Taximetristul care evita sa utilizeze ceasul isi poate pierde locul de munca. Masura este valabila si pentru salariati si pentru colaboratori", ne-a declarat Dan Popa, administrator al societatii "Dan Taxi" SRL care lucreaza, in prezent, cu 250 de masini.
Cei care nu folosesc ceasurile risca pierderea contractului de munca
Mogos Androne, presedintele Asociatiei "Taxi AS", a precizat ca prevederile legate de folosirea ceasului trebuie respectate de toti soferii de taxi. "Chiar vreau sa spun ca autoritatile trebuie sa-si faca datoria in aceste cazuri. Noi reprezentam persoanele fizice care-si desfasoara activitatea in taximetrie. Avem 90 de masini pe teren. Noi am inceput o operatiune de inscriptionare a masinilor. Avem si registru de reclamatii. Nerespectarea regulii privind utilizarea ceasului poate duce la excluderea din asociatie. Ne-am confruntat cu o asemenea situatie si am rezolvat-o imediat. Nu putem sa rezistam pe piata daca nu respectam clientul. Persoanele care nu vor sa respecte legea traiesc intr-o lume paralela. Vor profit, vor un oras frumos, dar nu scot nimic din buzunar si, de fapt, nu se achita de obligatiile cetatenesti"
Societatea "Kami Taxi" si-a inceput activitatea anul trecut. Aproximativ 95% dintre masini apartin firmei, restul fiind colaboratori. Florian Tihan, administratorul societatii spune ca este in situatia in care colaboreaza foarte bine cu salariatii si ca le-a explicat acestora de la inceput ca, daca vor sa ramina la firma trebuie sa respecte prevederile referitoare la ceasul taximetru. ''Lucrez in prezent cu 43 de salariati. Am vrut sa vin in Braila cu ceva nou, cu masini bune, Peugeot, confortabile atit pentru conducatorii auto, cit si pentru pasageri. De asemenea, am pus accent si pe partea de servicii, astfel incit clientii sa fie multumiti. De aceea, nu accept lipsa ceasului pentru ca inseamna pierderea credibilitatii in fata clientului. Am insistat si asupra modului in care discutam cu clientii. Aceasta inseamna ca nu ne enervam atunci cind o persoana anuleaza comanda, de exemplu. Ii multumim ca ne-a anuntat. Drumurile din Chercea si din Lacu Dulce ne fac probleme si uneori nu putem ajunge la destinatie din cauza sapaturilor. In aceste cazuri, discutam cu persoanele in cauza si stabilim preluarea din alt punct apropiat de locuinta acestora. Pot spune ca activitatea merge bine si chiar urmeaza sa deschidem si o spalatorie pentru masini", a precizat Florian Tihan.