Aşa cum era de aşteptat, traficul auto pe Şos. Buzăului şi pe Calea Călăraşilor, de la Barieră spre şoseaua de Centură, a devenit un adevărat coşmar, din cauza lucrărilor de modernizare a carosabilului începute concomitent pe cele două artere rutiere. Ieri, după precipitaţiile abundente din ultimele zile, echipele de lucru ale "Tancrad" nu mai erau pe şantier, în schimb rămăseseră în urma lor o mulţime de gropi mascate de apa care băltea. În consecinţă, şoferii rulau cu precauţie, iar şirurile de maşini se întindeau pe zeci de metri, înaintând cu viteza melcului. Acesta este, însă, doar începutul, situaţia urmând, cel mai probabil, să se agraveze şi mai tare odată ce va începe iarna, iar precipitaţiile se vor transforma în lapoviţă şi ninsoare. Cei de la "Tancrad" au "raşchetat", până în prezent, Şos. Buzăului, de la intersecţia cu Str. Chişinău până la Centură, iar pe Calea Călăraşilor lucrările au început pe tronsonul cuprins între benzinăria "Luk Oil" şi zona Ciocârlia.
Reamintim că atât Şoseaua Buzăului cât şi Calea Călăraşilor au fost programate pentru lucrări de reabilitare şi modernizare, pe tronsoanele cuprinse între Bariera Călăraşilor şi Şoseaua de Centură. Reabilitarea constă, în principal, în refacerea covorului asfaltic, înlocuirea bordurilor şi ridicarea la cotă a canalizărilor şi gurilor de scurgere, pe o lungime de 2,9 km pentru Calea Călăraşilor şi cam tot la fel pentru Şoseaua Buzăului. Investiţia pentru Şoseaua Buzăului va fi de 4,388 milioane lei (fără TVA), în timp ce pentru Calea Călăraşilor bugetul este un pic mai mare, deoarece aici este prevăzută şi realizarea a 3 sensuri giratorii: în dreptul Liceului de Construcţii, la intersecţia de la Kaufland şi la intersecţia cu Centura, preţul final de adjudecare fiind 5,267 milioane lei, fără TVA. Investiţia este acoperită în proporţie de 75% cu bani de la bugetul de stat şi 25% de la bugetul local.
Cele două contracte de lucrări, inclusiv partea de consultanţă, au fost câştigate în urma selecţiei de oferte de către "Tancrad" şi "Add Global Design" din Galaţi, având subcontractant "Tancrad Construct" din Brăila, practic o subsidiară al grupului de firme aparţinând familiei milionarilor gălăţeni Stăncic, care în prezent au probleme cu justiţia din cauza asocierii cu preşedintele CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, în comiterea unor ilegalităţi.
Concret, lucrările de reabilitare ale celor două importante artere rutiere din municipiu vor consta în "raşchetarea" în profunzime a actualului strat de asfalt şi turnarea unuia nou.
Primăria Brăila anunţase iniţial că lucrările vor începe spre sfârşitul lunii septembrie, începutul lui octombrie, însă şantierul a fost deschis efectiv abia în prima săptămână din noiembrie. Teoretic, lucrările ar trebui finalizate până în primăvara anului viitor, însă, din experienţele similare avute cu alte lucrări de acest gen, putem spune că este puţin probabil să se întâmple aşa.