Ciocnirea gigantilor | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Ciocnirea gigantilor

Curentul puternic al Dunarii, intunericul noptii si o manevra neinspirata a capitanului unui remorcher impingator de mare tonaj -toate acestea i-au fost aproape fatale bacului "Talisoara 2", care astepta cuminte, acostat la malul brailean al Trecerii Smirdan, sa inceapa o noua zi de lucru. Coliziunea s-a produs luni seara, in jurul orei 22.30 si a provocat avarierea puternica a bacului. Din cauza unei sparturi in prova, de un metru inaltime pe jumatate de metru latime, acesta a luat apa la bord, s-a inclinat intr-o parte si a fost complet scos din uz. Din fericire, fiind construit cu mai multe compartimente de aer, nu s-a scufundat. Singurul marinar aflat la bordul bacului in momentul impactului a scapat doar cu o sperietura zdravana. "Eram in cabina, cind am simtit busitura. Primul impuls a fost sa fug repede, sa sar pe mal, ca sa ma salvez. Dupa ce s-au mai calmat lucrurile, m-am intors la bord si am vazut o barja suita peste bac. Asa arata in momentul ala", ne-a povestit, ieri dimineata, Anton Cretu, marinarul care asigura tura de noapte pe "Talisoara 2". Bacul avariat apartine firmei brailene "Trans River" SRL. Patronul acesteia, Cristache Dinu, ne-a spus ca pagubele provocate de coliziunea cu remorcherul sint de ordinul sutelor de milioane de lei vechi. "Vom sti cu exactitate despre ce suma este vorba, abia dupa ce il scoatem pe docuri, pentru reparatii", ne-a declarat Dinu. Acesta asigura traversarea Dunarii, pe la Smirdan, de zece ani, bacul "Talisoara 2" fiind singura nava de care Dinu se foloseste. "In momentul de fata, sintem complet scosi din afaceri", ne-a marturisit proprietarul navei avariate. Cristache Dinu a precizat ca bacul era acostat la mal cu luminile de pozitie aprinse regulamentar.
Remorcherul impingator "Bonnard", cel care a provocat incidentul, apartine firmei "Bonnard Shipping Company" si navigheaza pe Dunare sub pavilion romanesc. Luni seara venea dinspre Turcoaia si, dupa ce a iesit de pe bratul Macin, a facut o manevra de inscriere pentru amonte, pe directia Oltenita. Manevra nu a reusit iar nava de mare tonaj a intrat in coliziune cu bacul acostat la malul sting al fluviului, la km 168 plus 800.
Ieri, pina la orele amiezei, "Bonnard" si-a remorcat "victima" pina la Santierul Naval "Aker". "Talisoara 2" va beneficia acolo de reparatiile necesare.
Capitania Braila a demarat o ancheta a incidentului. "Daca se constata ca a fost vorba de neglijenta in manevrarea remorcherului, cei responsabili sint pasibili de inchisoare sau amenda penala. Este, insa, prea devreme sa ne pronuntam in privinta cauzei coliziunii", ne-a declarat Vladut Brinza, capitanul sef al Capitaniei Braila.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro