Ministerul Dezvoltării a pus în dezbatere publică Strategia integrată de dezvoltare durabilă a Deltei Dunării, în cadrul căreia, printre investiţiile de infrastructură pe parte de transport, se numără şi proiectul Podului peste Dunăre Brăila - Măcin. Menţionarea se face în contextul necesităţii reabilitării drumului care leagă Dobrogea de Moldova. Concret, în strategie se face vorbire despre faptul că zona Deltei nu este bine conectată cu Nordul ţării, context în care ar fi necesar un pod peste Dunăre. "Un sistem eficient de transport ar conecta zona de studiu Delta Dunării cu restul României şi cu ţările vecine. A fost analizată situaţia economică şi socială în judeţele Vrancea, Galaţi, Brăila, Tulcea şi Constanţa (Regiunea de dezvoltare Sud - Est). Obiectivul va fi de a conecta întreaga regiune cu reţelele de transport europene. Acest lucru ar asigura o dezvoltare durabilă a Zonei de studiu şi valorizarea potenţialului şi a resurselor acesteia. Zona are multe atracţii: Marea Neagră, Delta Dunării, complexul lagunar Razim şi centre economice regionale, dar şi platforme industriale, şantiere navale, porturi şi entităţi economice majore. Este o prioritate ca regiunea să fie conectată cu coridorul TEN-T Rin-Dunăre prin modernizarea drumului existent Constanţa - Tulcea - Brăila - Galaţi, ca parte a unei reţele cuprinzătoare de drumuri. Conectarea regiunii cu reţeaua TEN-T va spori activitatea economică şi va deschide drumul către Europa de Sud şi Asia (Bulgaria, Turcia, Grecia etc.) şi către nord-est (Ucraina, Moldova, Rusia, Belarus etc.). Modernizarea acestei căi rutiere este importantă pentru transportul corespunzător al bunurilor şi persoanelor, dar şi pentru transportul maritim, deoarece ar conferi mai multă importanţă porturilor din Constanţa, Brăila, Galaţi, Tulcea şi Sulina. (...) Conexiunea mai bună cu zona Moldovei va îmbunătăţi activitatea economică şi comerţul între Tulcea şi restul ţării", se precizează în strategia celor de la Ministerul Dezvoltării.
Reamintim că proiectul podului peste Dunăre Brăila - Măcin este inclus deja în Master Planul General de Transport (MPGT), cu o valoare estimată la peste 246 de milioane de euro, urmând să fie implementat în perioada de programare 2014 - 2020. Podul peste Dunăre, aşa cum a fost el testat în modelul naţional de transport ce stă la baza MPGT, urmăreşte fluidizarea fluxurilor de trafic auto din zonele Galaţi, Brăila şi Tulcea, având asigurate conexiunile la reţelele de transport existente, precum şi la viitorul drum expres, cuprins în Master Planul General de Transport, ce leagă oraşele Galaţi şi Tulcea, de judeţul Constanţa.