Cârpeala modernizării | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Cârpeala modernizării

În cinci luni, un covor asfaltic ce ar fi trebuit să fie neted ca-n palmă a început să se onduleze valuri-valuri, în aşa fel încât aproape le provoacă rău de mare şoferilor. Vorba unui cititor care a postat un comentariu pe site-ul ziarului nostru: "... de fapt, pe Griviţei s-a făcut o lucrare-pionerat în materie de asfaltare: şoseaua pe pernă de apă... Când sunteţi cu maşina nu aveţi senzaţia că parcă aţi fi cu barca?"

Senzaţie de greaţă, cu asta s-au ales, aşadar, brăilenii, în urma unui program de modernizare cu finanţare europenă. Au sperat că scapă de gropi şi au dat peste valuri... Înainte aveau impresia că merg cu căruţa pe drum de ţară, acum au goluri în stomac de parcă ar fi cu barca pe Dunăre. Orice, numai de o stradă normală, pe care să circule normal cu maşina, nu au parte!
De câteva zile, firma care a executat lucrarea, "Tehnologica Radion", a început să decapeze asfaltul, pentru a nivela strada. Responsabilii Primăriei dau asigurări că nu e nimic în neregulă cu conductele subterane şi că tasările n-au apărut din cauza unor scurgeri de apă. Pur şi simplu, fundaţia nu a fost compactată cum trebuie, iar sub presiunea traficului a început să se lase. "Lucrarea e în garanţie, iar reparaţiile se execută pe cheltuiala constructorului", ne liniştesc autorităţile locale. Adică e în regulă, să nu ne facem probleme, fiindcă există soluţii: se taie asfaltul, se umplu golurile din fundaţie apoi se asfaltează la loc. Cu petice!
O fi în regulă, dar parcă nu-i nici frumos şi nici normal să vezi cum se întind peticele pe asfaltul nou, ca pecingenea pe obrazul proaspăt ras.
Cine e de vină pentru toată această cârpeală? Primăria, pentru că nu reuşeşte să cheltuie cu folos banii primiţi de la UE? Constructorul, pentru că e incapabil? Inspectoratul în Construcţii, pentru că a avizat nişte lucrări proaste? Experienţa ne spune că toţi cei menţionaţi au partea lor de vină, dar vinovatul principal e sistemul în baza căruia se atribuie contractele de execuţie. Sistemul, cu licitaţiile dubioase pe care le câştigă cine trebuie, în baza unor oferte de preţ subevaluate şi nerealiste - în cazul de faţă a câştigat o firmă impusă de la Bucureşti, nu eternele "Concivia" şi "Tancrad", preferatele şefului CJ Brăila. Sistemul care face aproape imposibilă rezilierea contractului cu constructorul neserios, chiar dacă la un moment dat devine evident că acesta nu are cum să respecte termenele de execuţie, din moment ce nu dispune de suficiente utilaje, iar muncitorii săi sunt prost plătiţi şi slab calificaţi. "Tehnologica Radion" Bucureşti a depăşit cu numai o lună termenul final: a avut la dispoziţie un an şi jumătate şi trebuia să închidă şantierul la sfârşitul lui septembrie 2011, însă l-a închis la începutul lui noiembrie. Asta după ce a lucrat la foc automat, începând din iunie-iulie, pentru a recupera din întârzierile cauzate, printre altele, de grevele spontane ale muncitorilor nemulţumiţi că nu îşi primeau salariile. Pe ultima sută de metri, firma bucureşteană a tras tare pentru a finaliza circa o treime din lungimea străzii, adică porţiunea cuprinsă între intersecţia cu Str. 1 Decembrie 1918 şi intersecţia cu Calea Călăraşilor. Exact porţiunea unde au apărut cele mai multe denivelări şi e nevoie de peticirea asfaltului!
Aşa stând lucrurile pe Griviţei, aşteptăm cu interes să vedem cum va evolua situaţia pe Calea Galaţi, modernizată în prezent tot de "Tehnologica Radion", sau pe Calea Călăraşilor, unde lucrează "Tancrad" Galaţi. Pe ambele şantiere au apărut deja întârzieri, deci putem spune că lucrurile evoluează în parametrii cu care ne-a obişnuit sistemul...

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro