Mergi la conţinutul principal

Braicar. Cine ridică piatra?

În primul rând, vreau să mulţumesc părţilor implicate în conflictul de la Braicar (şoferi, vatmani, sindicat, conducere, primărie) pentru că la finalul săptămânii trecute au lăsat încrâncenarea deoparte spre beneficiul unei acţiuni umanitare minunate, derulate de nişte oameni inimoşi. Sunt mulţi cei care s-au implicat în acţiunile desfăşurate în weekendul trecut - şi aş vrea să-i menţionez în mod special pe elevii voluntari, atât de inimoşi încât ţi se taie răsuflarea! -  pentru a strânge fonduri destinate însănătoşirii unui copil de doar 3 anişori. Ar trebui să ne dăm cu toţii seama cât de mult ridică oraşul astfel de acte caritabile în care este sădită, cu atâta generozitate, iubirea de aproape! Ar trebui să înţelegem cu toţii că atunci când atingem lumina bunătăţii nu ne putem întoarce în întunericul orgoliilor sau, mai grav, al răzbunării. Căci asta se întâmplă, din păcate, zilele acestea la Braicar. Se vorbeşte de cercetarea disciplinară a celor implicaţi în conflictul spontan. Se vorbeşte despre un dosar penal deschis de Poliţie care, chipurile, s-ar fi autosesizat cu privire la infracţiunea de instigare la grevă. Nu cred că mai marii poliţiei s-au autosesizat! Cred că au fost “autosesizaţi” după modelul Jandarmeriei din Bucureşti, care s-a pus cu amenzile pe protestatarii “Rezist”. Oameni buni, voi cei care după ce s-a stins un conflict vreţi să-l reaprindeţi, ce aveţi de gând? Vreţi să-i vedeţi îngenunchiaţi pe cei care-au îndrăznit să-şi strige nemulţumirile în stradă?

De la bun început ţin să subliniez că am rezonat cu protestele şoferilor Braicar în primul rând pentru că mi s-a părut INUMAN să nu li se asigure condiţii decente pentru necesităţile fiziologice. Totodată mi s-a părut o mare nedreptate ca o unitate care trăieşte cu bani de la noi toţi să nu plătească LA ZI orele suplimentare efectuate de şoferi.  Asta în condiţiile în care Braicar are la ora actuală poziţie de monopol. Ce fel de manager este directorul Cornel Săndulescu, care în 23 de ani de şefie n-a fost în stare să gestioneze nici măcar banala pişare, iertaţi-mă, a şoferilor? Să mai amintesc şi de faptul că acel contract de curăţenie pentru mijloacele de transport în comun este o sfidare? Auziţi voi, cică se curăţă un autobuz pe săptămână! Adică, PERMANENT, mijloacele de transport în comun sunt mizerabile. Bani aruncaţi!

Pe de altă parte, l-am înţeles pe primarul Marian Dragomir când a acceptat să pună la dispoziţie actele societăţii astfel încât protestatarii să vadă cu ochii lor că exagerează şi că societatea n-are de unde să le ofere mai mult de 7,5% creşteri salariale. Atât se poate, iar şoferii Braicar trebuie să înţeleagă că pentru mulţi brăileni, chiar cu studii superioare, dar care lucrează în sistem privat, 1.900 lei sau 2.000 lei net lunar nu sunt bani puţini. Sigur, pentru aleşii noştri şi funcţionărimea din Palatul Administrativ înseamnă un mizilic, dar asta este altă poveste ce ţine de guvernele PSDragnea. Nu sunt însă de acord cu presiunile şi posibil repercusiunile DOAR asupra protestatarilor, care se pun la cale zilele acestea. Cumva, directorul Cornel Săndulescu dă cu subsemnatul în faţa Adunării Generale a Acţionarilor şi n-am aflat noi? Domnul Yes-man, faţă de toţi primarii şi viceprimarii care s-au perindat în ultimii 20 de ani, riscă ceva pentru că a lăsat să se aprindă butoiul cu pulbere în Braicar? Poate să-mi spună cineva de vreun proiect al domnului manager pentru atragerea de fonduri suplimentare la bugetul Braicar? Vreo idee interesantă, ceva, cândva?

Apoi, nu-mi aduc aminte ca domnul primar să fi cerut cercetarea disciplinară a funcţionarilor din propriul aparat administrativ care-au închis ochii la acumularea de datorii uriaşe la plata redevenţelor de către operatorii Maxi-taxi. De ce? Pentru că aşa a fost politica pe vremea administraţiei Simionescu? În afară de pensionarea acelui şefuleţ de la serviciul de transport - un anume Gheorghe – alte măsuri nu ştiu să se fi luat. S-au recuperat miliardele alea de lei vechi, restanţă la redevenţe? Banii ăia nu înseamnă o pierdere la bugetul local, adică al nostru, al tuturor? Sincer, nu cred că până se termină procesele – asta dacă au fost daţi în judecată - va mai exista ceva de executat de la firmele alea de Maxi-taxi cu patroni supertupeişti. Păi, şi-atunci, cu ce obraz, sunt hărţuiţi protestatarii de la Braicar? Cumva cu acelaşi obraz cu care ministreasa Carmen Dan s-a pus cu Jandarmeria în capul protestatarilor din faţa Guvernului? Asta ca să înţelegem şi noi cum stăm cu libertăţile cetăţeneşti la Brăila, că la Bucureşti am văzut.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro