Brăila străluceşte, brăilenii nu au apă! | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Brăila străluceşte, brăilenii nu au apă!

În timp ce cheltuie 15 miliarde pentru luminile de pe străzi, administraţia Simionescu lasă sute de brăileni fără apă la robinet acum, în prag de Crăciun şi Anul Nou. Ziua de ieri a debutat cu scandal şi lacrimi la trei asociaţii de proprietari cu datorii la apă-canal, când proprietarii s-au trezit pe cap cu echipa de intervenţie a Companiei de Utilităţi Publice Dunărea Brăila, venită să-i debranşeze. Oamenii au încercat în zadar să-i înduplece pe cei de la companie, iar dacă au văzut că nici cu scandal nu rezolvă nimic, au capitulat în faţa inevitabilului: blocuri întregi au fost lăsate fără apă potabilă. Cel mai grav, au fost debranşaţi şi proprietari care erau cu plata la zi a întreţinerii şi nu au nicio vină în afară de aceea că locuiesc în blocurile-problemă. Acum cu toţii vor fi nevoiţi să-şi care apă cu găleţile de la cişmelele montate, majoritatea în subsolurile de bloc, ca să nu le îngheţe gerul de peste iarnă. Din lista de 23 de asociaţii - problemă notificate săptămâna trecută de CUP Dunărea, 20 au percutat şi au venit să plătească parte din datorii, astfel încât pentru moment au scăpat de debranşare. Ba chiar una dintre asociaţii a venit ieri pe ultima sută de metri cu banii şi astfel a scăpat pe moment de debranşare. Operatorul de apă-canal - unde să nu uităm că acţionari principali sunt Consiliul Local Municipal şi Consiliul Judeţean -, avertizează că imediat ce va constata că nu se respectă graficele de plăţi va aplica măsura extremă.

Cadou şoc al administraţiei PSD-iste conduse de Aurel Simionescu şi al Companiei de Utilităţi Publice Dunărea Brăila pentru proprietarii din trei blocuri din cartierele Viziru II, III şi Obor: ieri, 18 decembrie, le-au trimis echipele de debranşări pentru a le monta cişmele întrucât asociaţiile de proprietari de care aparţin nu şi-au respectat angajamentele de plată la facturile de apă-canal. Prima vizată a fost asociaţia de proprietari 761, din Obor, cea care administrează scările 1 şi 2 ale blocului F3, situat pe Şoseaua Râmnicu Sărat, vis-a-vis de magazinul Praktiker. În jurul orei 11.00 echipa de intervenţie a CUP "Dunărea" a ajuns în faţa blocului cu probleme, iar muncitorii au început să sune la interfon, în speranţa că cineva totuşi le va răspunde şi le va permite accesul în imobil: "De la 01 şi până la 08 nu a răspuns nimeni (la interfon, n.r.). Sun la 09 acum. Dacă nu ne dă nimeni drumul, săpăm aici afară şi tăiem de afară. Şi vor plăti şi că le-am tăiat apa. Se trece în revizie... Le apare în factură... Ia uite, am ajuns la apartamentul 11 şi ne-a răspuns la interfon. Bună ziua suntem de la CUP "Dunărea", ne daţi vă rog drumul?". După ce au reuşit să intre în imobil, muncitorii au intrat direct în subsol pentru a constata care este modalitatea tehnică prin care se va face debranşarea. "Apometrele le au în subsol. Acolo acţionăm. Intrăm la subsol şi vedem ce posibilitate avem să le scoatem un canal ca să poată să se alimenteze. Dacă e posibilitate şi e curat la subsol ca să nu îngheţe... Oricum, apă trebuie să le dăm, nu ne lasă SANEPID-ul ori alte instituţii să le oprim de tot apa. Trebuie să scoatem un canal. Vom acţiona la fel şi în Viziru III, Viziru II şi Viziru I", le-a explicat reporterilor "Obiectiv" unul dintre angajaţii CUP "Dunărea".

"Nu ne opriţi apa că ne distrugeţi!"

Toate măsurătorile şi analizele s-au făcut având drept spectatori disperaţi o parte dintre proprietarii din scările 1 şi 2 ale blocului F3.
"Opreşte apa din cauza nenorocitei de administratoră, care a furat şi a fugit cu banii acum vreo 2 ani. Puşcaşu, aşa o cheamă, că doamnă nu-i. Am înţeles că nu are nimic pe numele ei, aşa că... prinde orbul, scoate-i ochii! A făcut gaură la administraţie vreo 300 şi ceva de milioane (lei vechi - n.r.). Fiind aşa bună, a mai avut şi alte două asociaţii prin Viziru şi le-a furat şi la ăia... aşa, să fie trei ca în poveşti", s-a plâns unul dintre locatarii blocului debranşat ieri. Între timp numărul spectatorilor a crescut şi, dincolo de glumele amare ale unora dintre proprietari, de genul "S-o oprească! Nu mă deranjează, mă mut de aici şi aia e", situaţia s-a înrăutăţit după ce uneia dintre locatare i s-a făcut pur şi simplu rău când a văzut ce se întâmplă. "Chiar acum de sărbători să ne oprească apa? Noi suntem bolnavi, suntem bătrâni, este posibil aşa ceva? Nu se poate!", s-a tânguit bătrâna, care a continuat apoi printre lacrimi: "De unde, mamă, să am eu să dau 3 milioane acum? Vă rugăm mult, nu ne opriţi apa că ne distrugeţi! Nu ne distrugeţi! Voi, de la ziar, interveniţi! Îi lăsaţi să ne oprească apa? Nu se poate!!! E vorba că vine iarna. Toată vara nu ne-a zis nimeni nimic, nu s-a luat nicio măsură. Nu se poateeee! Una care a fugit cu banii şi poliţia nu a făcut nimic! Suntem bătrâni, cine ne aduce nouă o sticlă de apă? Eu n-am datorie la întreţinere nici măcar un leu. Din pensia mea mică, mi-am plătit mereu. Fostul preşedinte şi-a luat maşină bengoasă după o lună. Dar ce facem cu WC-ul? O să miroasă urât pe toată scara. Nu suntem noi vinovaţi. Poliţia zicea că n-o găseşte pe administratora care a fugit cu banii, dar ea făcea baie la Lacu Sărat, la staţiune. Ne-a spus o vecină care vinde bilete acolo. Mă duc în casă, mi se face rău..."

Lucrător la CUP "Dunărea": "Debranşez şi blocul în care locuiesc!"

Alt locatar, altă poveste: "Am vorbit cu administratorul şi a zis că merge şi aranjează la CUP Dunărea. Trebuie să găsim o soluţie. Oricum, banii cu care a fugit aia nu ni-i mai recuperăm. De ce să sufere oamenii din cauza unei hoaţe căreia nu-i face nimeni nimic? Nu se poate să ne opriţi apa! Eu o am bolnavă pe mama, veniţi să vedeţi. Nu trageţi de noi, trageţi de vicepreşedintele ăla care a semnat şi a luat actele. Scrieţi acolo în ziar ca să vadă şi primarul şi să vină şi el aici! De unde să dau eu acum, iarna, 3 milioane dacă am pensia de 5,3 milioane? De unde? Nu se poate să stăm de vorbă cu domn director de la apă? Să ne mai lase măcar până la primăvară. Înştiinţarea aia de jos trebuia să i-o ducă ăleia care a fugit cu banii, nu nouă, care am plătit la zi", s-a plâns o altă femeie din bloc.
De cealaltă parte, muncitorii din echipa de intervenţie a companiei de utilităţi au încercat să calmeze spiritele, spunându-le oamenilor că singura soluţie este ca asociaţia să plătească din datorie, aşa cum s-a obligat prin angajamentul de plată semnat în vară cu operatorul de apă-canal. De asemenea, le-au explicat proprietarilor că vor avea, totuşi, căldură peste iarnă dat fiind faptul că centralele de apartament au circuite separate pentru încălzire şi pentru prepararea apei calde, singura afectată fiind aceasta din urmă, în lipsa apei potabile. "Noi n-avem, doamnă, nicio vină! Trebuie să executăm, altfel ne punem serviciul în primejdie".
Culmea ironiei, unul dintre angajaţii din echipa CUP "Dunărea", venită la intervenţia în cazul blocului din Obor, urma să ajungă tot ieri şi la blocul unde locuieşte şi care, la fel, figurează pe lista neagră a imobilelor ce trebuie debranşate din cauza datoriilor mari: "Eu îmi fac serviciul, ce să fac? Dacă m-au trimis să debranşez, debranşez şi blocul în care locuiesc. Asta este, nu am ce face. Oamenii trebuie să înţeleagă, să plătească, să fie la zi cu întreţinerea şi nu vor mai avea probleme de genul ăsta. Vecinii îmi vor bate la uşă, mă vor întreba, o să le spun situaţia şi asta e. Nu au ce să-mi spună... ei ştiu că eu lucrez aici şi că îmi fac serviciul. Sunt trimis, doar nu fac de capul meu. Sunt înştiinţări făcute. Dacă nu se plăteşte, cine e de vină?".

Blocul 18 din Viziru I a scăpat pe ultima sută de metri de debranşare

Potrivit informaţiilor prezentate de CUP "Dunărea" Brăila, notificarea privind iminenta debranşare a fost comunicată unui număr de 23 de asociaţii de proprietari din municipiu, dar şi din oraşul Făurei. Este vorba despre AP 46 (blocul 12), AP 125 (blocul 7), AP 171 (blocul 16), AP 249 (blocul 25), AP 250 (blocul 26), AP 729 (blocul 18 scara 5) toate din cartierul Viziru I, AP 790 (căminul nr. 2) din Viziru II, AP 210 (blocul E2 scările 1, 2, 4, 5 şi 6), AP 211 (blocul E4 scările 1,2,4) şi AP 800 (blocul E1 scara 4) toate din cartierul Viziru III, AP 307 (blocul I3), AP 522 (blocul F scările 3 şi 4), AP 727 (blocul S scara 2) din cartierul Radu Negru, AP 317 (blocul A32), AP 531 (blocul A16) din zona Buzăului, AP 310 (blocul 13), AP 759 (blocurile (32, 33A, 33B şi E1) şi AP 837 (blocul C1) toate din cartierul Vidin, AP 761 (blocul F3 scările 1 şi 2) din Obor şi în fine AP 768 (blocurile A1 - A21 şi B1 - B5) din Lacu Dulce.
În ce priveşte oraşul Făurei, acolo sunt vizate AP 2 cu blocurile A3, E, F, C şi CFR, AP 3 cu blocurile A, A4, A5 şi D şi, în fine, AP 4 cu blocurile 4, 8, CFR1, A1, B1B4, B1C3 şi B2A2. Dintre aceste 23 de AP-uri, 19 au venit şi au făcut plăţi în cuantumul stabilit prin convenţiile de eşalonare a datoriilor încheiate de companie cu fiecare asociaţie în parte. Pentru trei dintre acestea, mai precis AP 211 (blocul E4 scările 1, 2, 4) Viziru III, AP 761 (blocul F3 scările 1 şi 2) din Obor şi AP 790 (căminul nr. 2) din Viziru II, s-a ajuns la aplicarea măsurii debranşării blocurilor întrucât nu s-au respectat acele grafice de plăţi. De menţionat că, ieri dimineaţă, pe lista asociaţiilor care urma să fie debranşate figura şi AP 729 (blocul 18 scara 5) cartierul Viziru I, însă pe ultima sută de metri asociaţia a venit cu banii şi a scăpat.
"Problema este că o parte dintre aceste asociaţii cu datorii doar s-au mulţumit să vină să semneze graficul de eşalonare, fără a-l şi respecta, în ideea că semnez acum ca să mă lase ăştia de la companie în pace şi pe urmă mai văd eu ce fac. Dar n-au mai plătit. Nu se poate aşa ceva. Au un grafic cu plăţi şi trebuie să-l respecte pentru că toată lumea trebuie să înţeleagă că tot ceea ce consumi se şi plăteşte. Nu se poate ca din cauza câtorva zeci de asociaţii cu datorii să riscăm să lăsăm fără servicii de utilitate publică întreg judeţul, inclusiv municipiul. La rândul nostru avem furnizori cărora trebuie să le facem plăţi", a declarat marţi, 10 decembrie, în cadrul unei conferinţe de presă, directorul CUP "Dunărea", Mihail Chiriţă.
La acest moment nu au apă la robinetele din apartamente şi sunt nevoiţi să se alimenteze cu apă potabilă de la cişmele locuitorii blocului celor trei asociaţii de proprietari debranşate ieri, plus blocurile G3 (blocul NATO), R7 din Obor şi întreg cartierul de la Km 10, debranşate de mai multă vreme.

Simionescu: "După sărbători urmează alte sărbători"

Contactat de redactorii "Obiectiv" pentru a comenta decizia CUP "Dunărea" de a întrerupe apa asociaţiilor cu datorii, decizie în urma căreia rămân fără apă şi brăileni care şi-au achitat la timp obligaţiile, primarul Aurel Simionescu a întărit sprijinul municipalităţii pentru măsurile luate de compania de apă-canal. "Totul trebuie aşezat într-o stare de normalitate, adică trebuie să se facă plăţile respective pentru că după sărbători urmează alte sărbători, Sf. Ion şi tot aşa. Nu putem continua în formatul acesta! Probabil că o să trecem de Crăciun, de Anul Nou, dar după aceea discuţiile între compania de apă şi cetăţenii respectivi vor fi obligatoriu reluate", a declarat Simionescu. (Ana-Maria CURCĂ)

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro