Mergi la conţinutul principal

Brăila şi podul. PSD şi lupul

Într-un top al calităţii drumurilor în lume, realizat în 2016 de Forumul Economic Mondial, din 138 de ţări analizate, România ocupa locul 128. Mult în urma tuturor ţărilor Uniunii Europene, ba chiar a unor state africane precum Zimbabwe sau Sierra Leone. Asta în condiţiile în care, în 2013, ocupam locul 138 din 140 de ţări analizate.

Cu alte cuvinte... evoluţia este evidentă. Şi va fi şi mai şi peste încă 3 ani, când vor începe deja să se vadă primele rezultate ale proiectelor asumate de PSD în programul de guvernare. Un program măreţ, care prevede, printre altele, nu mai puţin de şase autostrăzi gigant şi miliarde de euro în investiţii majore de infrastructură. Franţa, Germania, Singapore, Emiratele Arabe, liderele topului, vor fi nimic pe lângă noi atunci când PSD îşi va termina treaba. O treabă care, deşi la capitolul drumuri şi autostrăzi lâncezeşte, la capitolul construcţii de infrastructură a luat un start galactic: podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. Pod care, la un cost total de aproximativ 500 milioane de euro, este descris de premier drept cel mai mare proiect de infrastructură asumat de România postdecembristă, cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani.

Nici nu pot să-mi imaginez cât de grandios va fi! Şi nici nu vreau să mă gândesc câtă umilinţă vom provoca, în primul rând gălăţenilor (sper că nu vor începe şi ei tunelul pe sub Dunăre, numai aşa, ca să ne facă în ciudă), dar şi încrezuţilor din  Zimbabwe ori Sierra Leone, care se bat cu cărămida în piept că-s în top. Ce să spun!? Să vă lăudaţi, măi africanilor, că sunteţi tari, când pe şoselele voastre coală de hârtie vor circula măcar pe jumătate câte BMW-uri şi Merţane fac slalom printre gropile noastre! Aţi înţeles?

Iar voi, cârcotaşilor, care vă îndoiţi că acest proiect va fi realizat, să vă fie ruşine! Chiar nu înţelegeţi că s-a învechit şi macheta aia din holul Prefecturii, aproape se dezmembrează şi se şterge tot mai greu de praf. Au nevoie oamenii de un model nou, mai stabil, mai bine încleiat. În rest, s-au făcut studii de fezabilitate şi proiecte de fiecare dată când puşculiţa de partid a dat semne de vlagă, ce vi se pare aşa strigător la cer!? Iar podul ... l-am ridicat şi l-am scufundat o dată la 4 ani, de atâtea ori până acum... o dată în plus, ce mai contează! Ideea e că presa vuieşte, minţile s-au încins, iar naivii chiar iau de bun interesul guvernului pentru zona asta. PSD pozează în salvator al Brăilei şi se supără pe cei care nu-i pupă anticipat picioarele.

Adică şi pe mine, pentru că, între noi fie vorba, cred că am mai multe şanse să mă plimb cu rabla mea pe şoselele din Zimbabwe decât să traversez în viaţa asta podul peste Dunăre. Căci, vorba lui Ştefan cel Mare... podul nu e al nostru, nici al urmaşilor noştri, ci al urmaşilor urmaşilor noştri.

Iar de-o fi altfel, mea culpa, sunt pregătită să-mi cer scuze public. Dar nu înainte de a vă ruga să-mi acordaţi circumstanţe atenuante. La urma urmei, aţi strigat de atâtea ori: LUUUPUUUL!!!

De câte ori? Păi...

L-a construit Ceauşescu, prin anii 70 – 80, cu un picior în Insula Mare şi unul spre Tulcea. În '90, Anton Lungu l-a dărâmat şi a ridicat un altul, un pic mai jos, însă mai trainic şi mai frumos, cu chinezii. Numai că n-a fost pe placul lui Adrian Năstase care, în 2004, l-a aruncat la coş, a dat o fugă în Japonia şi l-a mai proiectat o dată. A găsit şi investitori, a găsit şi constructori, tot chinezi, dar... soarta ... a pierdut alegerile, iar Băsescu i-a suflat subiectul de sub nas. La Bucureşti, pe hârtie, l-a mai construit şi PDL-ul, şi PNL-ul, şi iar PSD-ul de câteva ori, iar la Brăila... să fim noi sănătoşi câte poduri ne-au „ridicat” aleşii locali. N-a fost campanie electorală ca fostul preşedinte de CJ, Gheorghe Bunea Stancu, după ce cobora din avion pe aeroportul de la Vădeni, să nu mai traverseze o dată şi Dunărea. Evident, la concurenţă cu vecinii gălăţeni, care şi ei au mers pe vreo trei variante de amplasament, bineînţeles pe teritoriul lor. Pentru ca, în final, la ultima campanie electorală, candidaţii gălăţeni să ne aplice lovitura sub centură: “Ce pod, frate, ideea e deja învechită, ruginită! De la izvoare pân' la Marea Neagră, toată lumea trece Dunărea pe deasupra. Nouă, PSD Galaţi, ne-a promis Ponta că o s-o traversăm pe dedesupt!” Asta, da caimac!

NU râdeţi, nu-i de râs, pentru toate gogoriţele astea s-au cheltuit deja milioane de euro. Şi se vor mai cheltui. La urma urmei, de aceea e un proiect de pod suspendat... Suspendat până la următoarele alegeri.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 

Arbo300x600

 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro