Politia Comunitara Braila a inceput, inca din luna septembrie a anului trecut, o inventariere a vehiculelor fara stapin sau abandonate. Municipiul a fost impartit in sapte zone de responsabilitate, fiecare fiind "periata" de doi agenti comunitari. Acestia au fotografiat si triat toate autovehiculele identificate ca facind obiectul Legii 421/2002, modificata si completata prin L 309/2006, privind regimul juridic al vehiculelor fara stapin sau abandonate pe terenuri apartinind domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale. Au fost identificate, in prima instanta, 685 de autovehicule dar dupa o analiza mai amanuntita s-a ajuns la concluzia ca doar 204 dintre ele fac obiectul legilor mentionate mai sus. "Odata cu finalizarea acestei activitati, s-a trecut la faza a doua a actiunii, cea de somare a proprietarilor pentru ridicarea autovehiculelor si intocmirea proceselor verbale de constatare. Pe timpul desfasurarii acestei faze, s-a discutat cu fiecare proprietar in parte, ducindu-se o munca permanenta de lamurire privind respectarea legii si eliberarea domeniului public sau privat. In prezent, ca urmare a activitatii depuse, a ramas doar un numar de 51 autovehicule care fac clar obiectul legii. Actiunea nu a fost finalizata in 2006 din motive independente de noi", se arata intr-o informare de presa semnata de Traian Jipa, directorul Politiei Comunitare Braila. Acesta a precizat ca actiunea a fost blocata de lipsa unui spatiu unde sa fie transportate masinile luate de pe domeniul public. Initial, se gasise ca locatie fosta ferma a Directiei Administratiei Pietelor si Tirgurilor, insa aceasta a fost vinduta intre timp unui investitor galatean.
De pe domeniul public intr-un cimitir de masini autorizat
Pentru rezolvarea situatiei, conducerea Politiei Comunitare, conducerea "Braicar" SA - firma abilitata, printr-o Hotarire a Consiliului Local Municipal, sa ridice autovehiculele abandonate pe domeniul public - si conducerea Primariei, au avut, ieri, o intrevedere. In urma discutiilor, s-a convenit ca "Braicar" sa identifice, in vederea unei achizitii de servicii, firmele specializate in dezmembrari auto care ar putea prelua autovehiculele fara stapin. La ora actuala, in municipiul Braila mai exista doar o singura firma de acest gen: "Miorita Com". "Pentru a respecta legea, trebuie sa alegem oferta de pret cea mai buna. De aceea, vom cauta si prin vecini, pe la Galati sau Buzau, sa vedem daca mai gasim o astfel de firma, pentru a avea mai multe oferte", ne-a declarat viceprimarul Lucian Tilea. In cazul de fata, oferta consta in pretul oferit pe kilogramul de fier vechi. Practic, vehiculele fara stapin vor fi vindute ca fier vechi firmei de dezmembrare cu care se va incheia contractul. Banii incasati ar trebui sa acopere cheltuielile de transport ale "Braicar" SA. Daca aceste costuri nu vor fi acoperite, Primaria ar trebui sa plateasca diferenta. Viceprimarul Tilea a precizat ca, pe linga masinile fara stapin, ce vor ajunge direct la dezmembrare, mai trebuie cautata o locatie si pentru masinile abandonate, ce trebuie tinute in custodie timp de 30 de zile, pentru a putea fi revendicate de proprietar, inainte de a fi vindute ca fier vechi. In cazul acestora, cei ce le revendica ar putea plati de doua ori: o data amenda pentru abandonarea pe domeniul public iar a doua costul ridicarii si transportarii in noua locatie.