Primarul Aurel Simionescu ne-a confirmat aceste informatii, precizind ca nu prea vede o rezolvare a problemei. "Suma in sine nu e mare, dar atit timp cit nu exista o baza legala pentru decontarea celor 150.000 euro, nu vad cine de la Regia “Apa” sau Primarie si-ar putea asuma responsabilitatea de a semna efectuarea platii catre “Athena”", ne-a declarat primarul. Partea proasta e ca exista semnale potrivit carora "Athena" ar vrea sa profite de aceasta incurcatura pentru a inchide santierul la Braila, inainte de a finaliza lucrarile. Concret, grecii ar fi amenintat Primaria ca, daca nu se respecta clauza referitoare la impozite, vor rezilia contractul si vor pleca. Un astfel de gest ar lasa citeva strazi din cartierele Chercea si Radu Negru neasfaltate si pline de mormane de moloz. In cea mai grea situatie se afla strada Comuna din Paris din Chercea, o artera rutiera foarte importanta, pe care nu se mai poate circula de aproape doua luni. "Noi speram sa gasim o rezolvare, pentru a fi finalizate si aceste ultime strazi din proiectul ISPA", ne-a declarat primarul Aurel Simionescu.
Un contract cu ghinion
Reamintim ca, in 2004, Braila a obtinut o finantare europeana ISPA, pentru extinderea canalizarii in cartierele periferice Chercea, Radu Negru si Brailita si asfaltarea strazilor aferente, in lungime totala de 30 kilometri. Proiectul, in valoare de 17,7 milioane de euro, suma ce urma sa fie achitata in proportie de 75% de UE si 25% de Consiliul Local Municipal, avea termen final de executie luna decembrie 2006. Licitatia pentru desemnarea constructorului a fost cistigata de "Athena" SA Grecia, iar contractul a fost semnat, din partea romana, de Ministerul Dezvoltarii si Lucrarilor Publice. Din pacate, "Athena" a inceput treaba abia in 2005, iar pina in decembrie 2006 abia a reusit sa efectueze circa 60% din totalul lucrarilor. Pina in vara anului 2007 santierul a mai avansat foarte putin, iar programul a fost pe punctul de a fi oprit de oficialii europeni, pe motiv ca s-a depasit termenul de executie. Daca se intimpla asa, UE ar fi pretins sa i se inapoieze banii pe care ii decontase pentru lucrarile efectuate pina in acel moment. Iar acele milioane de euro ar fi picat in sarcina bugetului Brailei. Primaria, condusa atunci de Constantin Cibu, a reusit, insa, sa obtina o extindere a termenului de executie, pina in primavara anului 2008, printr-un artificiu care a presupus suplimentarea investitiei cu inca 4,7 milioane de euro si includerea in program a unor strazi in lungime totala de 7 km. Din cite se vede, nici acest termen nu a putut fi respectat de "Athena" si, cum necum, tot brailenii risca sa fie penalizati!