Apple va lansa în aprilie o nouă aplicaţie video numită Clips, care este un nou pas către implicarea totală în lumea mesageriei, unde baza uriaşă de utilizatori de iPhone-uri o poate ajuta că concureze cu serviciul Snapchat al Snap şi Messenger-ul Facebook, transmite Reuters.
Clips, care va fi disponibil în magazinul App Store al Apple în aprilie, permite clienţilor să preia video-uri şi să adauge capturi animate şi titluri, completate cu simbolori emoji. Aplicaţia mai permite lipirea mai multor video-uri şi adăugarea de filtre.
Funcţiile sunt asemănătoare cu cele ale aplicaţiei Stories a Snap. Prin intermediul Stories, utilizatorii Snap pun la un loc fotografii şi video-uri pe care le pot apoi posta în mesajele lor.
Aplicaţia Clips a Apple permite utilizatorilor să posteze filmuleţe pe Instagram, Facebook, YouTube, Vimeo şi altele. Dar dacă le vor posta pe propriul serviciu de mesagerie, Apple va recomanda cui să dea share, în funcţie de ce prieteni sunt în filmele respective şi persoanele cu care au contacte recente, tipul de funcţii de socializare la care excelează Facebook.
Apple are un număr uriaş de utilizatori ai Messages, aplicaţia de mesagerie inclusă în softul iOS 10 al iPhone-urilor. Compania nu divulgă numărul de utilizatori ai aplicaţiei, ci doar faptul că există peste 1 miliard de dispozitive cu sistemul iOS, dintre care 79% cu versiunea iOS 10.
Potrivit Apple, Messages este cea mai utilizată aplicaţie de pe dispozitivele cu sistemul iOS, fiind posibil ca până la 800 de milioane de utilizatori să folosească platforma de mesagerie.
Snap, în schimb, are 161 de milioane de utilizatori activi zilnici.
Clip va fi separată, tehnic, de Messages, dar este legată strâns de aceasta, pentru capacitatea de a partaja video-urile de pe Clips cu alţi utilizatori ai Apple.
Facebook are peste 1 miliard de utilizatori atât pentru Messenger, care a fost separată de serviciul principal al Facebook în 2014, cât şi pentru WhatsApp, care a fost cumpărată în acelaşi an pentru 19 miliarde de dolari.
Google, parte a grupului Alphabet, şi Microsoft au încercat la rândul lor să intre pe acest segment. Google are peste şase aplicaţii de mesagerie, inclusiv cea mai recentă, Allo. Microsoft a încercat să integreze serviciul de chat în aplicaţia Skype, iar LinkedIn, deţinută de Microsoft, este un instrument popular pentru notele de afaceri.
Giganţii tehnologiei sunt obsedaţi de mesagerie pentru că acolo se îndreaptă utilizatorii, potrivit firmei de cercetare a pieţei Gartnet.
În perioada 2015-2016, procentajul de deţinători de smartphone-uri din SUA şi Marea Britanie care au folosit aplicaţii de socializare a scăzut de la 85% la 83%, dar aplicaţiile de mesagerie au urcat de la 68% la 71%, tendinţă care va continua, anticipează Gartner.