Ameninţarea cu rezilierea contractului a băgat în priză constructorul de pe Calea Galaţi | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Ameninţarea cu rezilierea contractului a băgat în priză constructorul de pe Calea Galaţi

• după câteva săptămâni de pauză, firma bucureşteană “Telor Invest” a repornit, vineri, lucrările • primarul Dragomir spune că dacă nu s-ar fi întâmplat acest lucru ar fi semnat actele de reziliere, pe care le avea deja pregătite • edilul-şef subliniază că nu va mai tolera firmele care nu respectă contractele

 

În sfârşit, după aproape două luni de pauză şi doar după ce Primăria a început să ameninţe cu rezilierea contractului, firma “Telor Invest” Bucureşti a reluat lucrările pe Calea Galaţi. Vineri a fost turnat un strat de asfalt pe porţiunile raşchetate în urmă cu câteva săptămâni. Faptul că şantierul s-a retrezit la viaţă l-a determinat pe primarul Marian Dragomir să renunţe pentru moment la măsura drastică a rezilierii contractului. Acesta spune, însă, că va urmări foarte atent felul cum vor merge lucrurile pe şantier, iar dacă va observa că ceea ce s-a făcut vineri a fost doar “de ochii lumii”, nu va ezita să semneze actele. “Documentele pentru reziliere sunt deja pregătite, trebuia doar să le semnez şi aş fi făcut-o dacă nu începeau să toarne asfalt nici astăzi (vineri n.n.). Chiar dacă în contract se stipulează că termenul final de execuţie este luna decembrie a anului în curs, lucrarea este împărţită pe faze de execuţie, iar pe anumite faze existau deja întârzieri care să ne dea dreptul să facem rezilierea. Ar fi o măsură foarte dură, care ne-ar fi obligat să trecem printr-o nouă procedură de contractare a unui alt constructor şi cel mai probabil asta ar fi însemnat să rămânem fără asfalt pe Calea Galaţi până la iarnă. Cu toate astea, sunt hotărât să fac un astfel de pas, pentru că trebuie dat un semnal foarte ferm, că nu putem să rămânem la infinit cu firme care câştigă contracte la licitaţie şi pe urmă uită să mai apară pe şantier”, ne-a declarat Dragomir. Acesta ne-a mai spus că, pe viitor, Primăria va acorda mai multă atenţie felului cum sunt întocmite contractele, în sensul că vor fi reduse foarte mult termenele de execuţie, aşa încât să se evite situaţiile de genul celei de pe Calea Galaţi, unde s-a stipulat un termen de un an de zile pentru o lucrare ce poate fi executată mult mai repede cu tehnologiile existente în prezent.

Tot primarul Dragomir şi-a exprimat, ieri, pe o reţea de socializare, interesul pentru o măsură anunţată de primul ministru Mihai Tudose. Este vorba despre acea “listă a ruşinii” pe care ar urma să o întocmească Ministerul Transporturilor.

“Au început să lucreze pe Calea Galaţi! De ce oare trebuie să ameninţăm o societate cu rezilierea contractului pentru a efectua lucrările pe care le-au câştigat prin licitaţie în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice?! Aştept cu deosebit interes LISTA NEAGRĂ a societăţilor care nu realizează lucrările de investiţii în infrastructură şi atunci o să putem raporta şi noi societăţi care câştigă licitaţii legal prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi uită să respecte clauzele asumate în momentul depunerii documentaţiei”, a scris primarul Marian Dragomir în postarea sa.

După ce a fost, vineri, pe şantier şi a luat pulsul lucrărilor, edilul-şef ne-a declarat că, în primă fază, se va turna un strat de egalizare, urmând ca stratul de uzură să fie pus ulterior. De asemenea, Dragomir a dat asigurări că vor fi ridicate la nivel toate capacele de canalizare şi gaigerele de pe Calea Galaţi, odată cu înaintarea lucrărilor.

Reamintim, din nou, că firma care a câştigat contractul de reabilitare a Căii Galaţi, între podul Brăiliţa şi ieşirea din municipiu, este “Telor Invest” Bucureşti. Lucrarea este finanţată de Ministerul Dezvoltării, care a alocat pentru acest proiect 3 milioane de lei, fără TVA, în baza Ordonanţei 28 din 2013.

Şantierul a fost deschis încă din luna decembrie a anului trecut, însă lucrările au stagnat pe perioada iernii, au pornit în primăvară, apoi s-au blocat din nou, deoarece a trebuit ca, pe tronsonul dintre podul Brăiliţa şi intrarea în cartierul Vidin, să se monteze branşamente de apă şi canalizare, de către echipe de muncitori ale Companiei de Utilităţi Publice “Dunărea” Brăila. Branşamentele respective au fost finalizate în luna mai, iar din acel moment ar fi trebuit ca lucrările de asfaltare a Căii Galaţi să se deruleze în flux continuu. S-a întâmplat, însă, exact invers, asfaltările stopându-se complet.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro