• după ce Primăria a încercat să rezilieze contractul şi să o dea afară de pe amplasament, firma bucureşteană “Telor Invest” a reuşit să respingă acţiunea în instanţă, iar acum, când nimeni nu se mai aştepta la asta, dă semne că ar vrea să reia lucrările pe şantier • liberalii au anunţat, ieri, într-o conferinţă de presă, că “Telor” va reîncepe treaba • consilierul Marian Sârbu şi-a exprimat suspiciunea că acţiunea de reziliere a contractului iniţiată de Primărie ar fi fost făcută “la mişto”, ca să le dea motiv celor de la “Telor Invest” să ceară prelungirea termenului de finalizare a lucrărilor • primarul Dragomir spune că Sârbu nu ştie ce vorbeşte şi dă asigurări că intenţiile Primăriei au fost foarte serioase • pe de altă parte, edilul-şef apreciază faptul că “Telor” vrea să se apuce de lucru în al 12-lea ceas, însă spune că nu mai are încredere că firma bucureşteană este capabilă să termine lucrarea până pe 31 decembrie, când expiră termenul limită
După ce toată lumea părea împăcată cu ideea că Calea Galaţi va rămâne pe termen nedefinit un şantier abandonat, pe fondul divergenţelor dintre Primăria Brăila şi “Telor Invest” Bucureşti, firma care a câştigat contractul de reabilitare, se pare că lucrurile nu stau chiar aşa. Astfel, după ce a abandonat lucrările vreme de mai bine de trei luni, motiv pentru care Primăria a încercat să rezilieze unilateral contractul, firma “Telor Invest” ar fi anunţat că îşi va readuce utilajele pe şantier şi se va reapuca de treabă. Informaţia a fost lansată în spaţiul public, ieri, de consilierul judeţean liberal Marian Sârbu, în cadrul unei conferinţe de presă suţinute la sediul PNL. Acesta le-a spus jurnaliştilor prezenţi că, dacă au curiozitatea să meargă pe Calea Galaţi, vor vedea că echipele de lucru ale “Telor Invest” s-au apucat deja de treabă. Sârbu a mai afirmat că ştie din sursă sigură că în săptămânile care urmează va fi pus ceva asfalt pe Calea Galaţi, însă şi-a exprimat dubiile că firma “Telor Invest” va avea capacitatea să recupereze din întârzierile foarte mari pe care le are în executarea contractului. “După cum am mai precizat şi cu alte ocazii, ei colaborează cu o staţie de asfalt din localitatea Cerna, judeţul Tulcea. Iar ca să aduci asfalt de acolo, traversând Dunărea cu bacul e un lucru complicat. Pot să facă un transport, maxim două pe zi, în condiţiile în care este nevoie de sute de transporturi pentru a acoperi necesarul de asfalt de pe Calea Galaţi”, a spus consilierul Sârbu. Acesta a reiterat ideea că Primăria nu ar fi trebuit să accepte de la bun început să încheie contractul cu “Telor Invest”, din moment ce se ştia că această firmă are dificultăţi financiare. Mai multe decât atât, Marian Sârbu a spus că are anumite dubii şi în ceea ce priveşte încercarea Primăriei Brăila de a rezilia unilateral contractul cu “Telor Invest”. “Nu ştiu de ce Primăria s-a dus să anuleze un contract în instanţă cu o acţiune de doi lei. Dacă nu-i dai judecătorului nişte motive temeinice, pentru care soliciţi rezilierea unilaterală a contractului, e clar că judecătorul nu-ţi va da dreptate. S-ar putea ca acţiunea să fi fost făcută la mişto, ca să-i dea posibilitatea constructorului să prelungească termenul de execuţie, pe motiv că a fost împiedicat să lucreze”, a declarat Marian Sârbu.
Întrebat de jurnalişti dacă are informaţii certe referitor la cele afirmate, Sârbu şi-a mai nuanţat, totuşi, poziţia, spunând că, de fapt, “blatul” dintre Primărie şi “Telor Invest” ar fi doar o bănuială de-a sa, bazată pe felul cum se derulează lucrurile în privinţa Căii Galaţi.
Problema este că, în ciuda informaţiilor oferite drept sigure de consilierul liberal, ieri nu şi-a făcut apariţia nicio echipă de lucru pe Calea Galaţi. Totuşi, se pare că intenţia celor de la “Telor Invest” este reală, după cum ne-a confirmat inclusiv primarul Marian Dragomir. “Reprezentanţii societăţii bucureştene ne-au contactat telefonic pentru a ne informa că miercuri, 18 octombrie, vor aduce utilajele şi vor reîncepe lucrările pe Calea Galaţi, după ce instanţa le-a dat câştig de cauză în procesul deschis de Primărie pentru rezilierea contractului şi evacuarea amplasamentului. Având în vedere decizia instanţei, consider că aceştia au dreptul legal să efectueze lucrări pe amplasament. Lucrul pozitiv al acestui conflict ar fi că ei au înţeles că intenţia noastră de reziliere a contractului, executarea garanţiei şi perceperea de daune interese este una reală. Nu pot să spun eu dacă s-au speriat sau doar acum consideră ei că trebuie să lucreze... După opinia mea, în această speţă interesul este să fie finalizată strada, însă având în vedere istoricul acestei firme nu am încredere că vor termina lucrările!”, ne-a declarat primarul Dragomir.
Edilul-şef a ţinut să-i dea şi o replică lui Marian Sârbu, referitor afirmaţiile acestuia că acţiunea de reziliere a contractului demarată de Primărie ar fi fost făcută “la mişto”. “Referitor la afirmaţiile domnului respectiv, mulţi îşi dau cu părerea fără a pricepe ceva, cu atât mai mult cu cât nici măcar nu a văzut documentele depuse de Primăria Brăila la instanţa de judecată. Cu siguranţă, singurul interes în acest caz este reprezentat de finalizarea lucrărilor, iar suspiciunile lui rămân la stadiul de bârfe. Pot să-l asigur că nu este ca atunci când dânsul era director la ARR, având dreptul de control a societăţilor de maxi-taxi, dar se făcea că nu vede cum unele microbuze ajunseseră de la picau uşile pe străzile municipiului, având vechime mai mare de 10 ani. Să am şi eu suspiciunea că avea un interes direct?”, a punctat primarul Dragomir.
Reamintim că pentru reabilitarea şi modernizarea Căii Galaţi, pe porţiunea cuprinsă între podul Brăiliţa şi capătul cartierului Vidin, a fost încheiat un contract în valoare de circa 3 milioane de lei cu firma bucureşteană “Telor Invest”, cea care a câştigat licitaţia organizată de Primăria Brăila. Firma respectivă se afla deja în insolvenţă când s-a înscris la licitaţie, iar oficialii brăileni au încercat să o respingă, însă Consiliul Concurenţei nu a fost de acord cu acest lucru, astfel că şi-a adjudecat conctractul, pe criteriul preţului cel mai mic. Lucrările ar fi trebuit demarate în luna ianuarie a acestui an şi au ca termen final de execuţie data de 31 decembrie.