De fapt, aceasta este marea problemă a marilor examene: că nu toţi candidaţii trec prin acelaşi etalon de corectură. Sunt şi profesori care susţin asta, nu doar elevi şi părinţi. Sigur, este imposibil ca un sfert de milion de candidaţi să treacă prin aceeaşi comisie, dar eventualele diferenţe de notare s-ar putea vedea comparând rezultatele din două centre de examen asemănătoare ca şi nivel de instruire. Deosebirile trebuie puse însă în primul rând pe seama modului de evaluare a elevilor, şi mai puţin pe cauza factorului uman. Ideal ar fi ca testele să fie construite pe modelul grilei, lucru imposibil la toate disciplinele de concurs din cadrul Bacalaureatului.
În ceea ce-i priveşte, tinerii au trecut de o lecţie nevăzută între cele şase discipline de examen - aceea că nu toţi sunt egali în faţa comisiei de examinare şi că, dincolo de bagajul de cunoştinţe, contează o mulţime de alţi factori - de la buna funcţionare a unui calculator la Ministerul Educaţiei şi până la răbdarea examinatorilor. La fel ca în viaţa reală, unde legea nu se aplică întotdeauna la fel pentru toţi.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.