Skip to main content

Administratorii de bloc trebuie sa aiba contract de munca

Centrul de Consiliere pentru Asociatiile de Proprietari a demarat în parteneriat cu Inspectoratul Teritorial de Munca Braila o actiune de informare a administratorilor de bloc cu privire la noile prevederi în domeniul legislatiei muncii. "Conform legislatiei în vigoare, contractele civile de prestari servicii - modalitatea cea mai întâlnita la acest moment în ce priveste relatia contractuala a administratorilor de bloc cu asociatiile angajatoare -, se pot folosi numai pentru munci ocazionale în cadrul asociatiei de proprietari. De exemplu, contract civil poate avea persoana care se ocupa de interventia specializata pentru instalatia sanitara sau cea care se ocupa de întretinerea ocazionala a spatiului verde. Astfel, devin obligatorii contractele de munca pentru tot personalul care desfasoara o activitate permanenta în cadrul asociatiei de proprietari. În acest context, Centrul de Consiliere pentru Asociatiile de Proprietari a initiat în aceasta perioada o campanie de informare catre toate asociatiile de proprietari din Braila, pentru a se intra în legalitate", se arata într-un comunicat al CCAP Braila, semnat de coordonatorul centrului, Elena Prefit. În material se puncteaza si faptul ca aceasta activitate de informare, realizata în colaborare cu inspectori ITM, are scopul de a pregati responsabilii asociatiilor de proprietari pentru controalele viitoare. "Conjunctura este deja nefavorabila asociatiilor, existând asociatii controlate si amendate, iar amenzile pot ajunge pâna la 10.000 lei", avertizeaza CCAP Braila.
De mentionat ca acest centru de consiliere ofera gratuit consultanta privind modul de întocmire a tuturor formalitatilor, pentru intrarea în legalitate conform legislatiei în vigoare.
Totusi, administratorii, cei direct vizati de noile prevederi, considera noua regula ca aberanta din toate punctele de vedere. "Este un nonsens aceasta prevedere, pentru ca o asociatie de proprietari nu este ca o întreprindere sau ca o societate de stat ori privata. Va dati seama ce efort înseamna pentru administratorii care sunt trecuti peste 60 de ani, asa cum sunt multi dintre administratorii din Braila, sa parcurga si sa respecte lunar birocratia presupusa de impunerea contractului de munca? În primul rând, este vorba de costuri suplimentare în contul Asociatiei de Proprietari, ca sa nu mai vorbesc de completarea registrului de salariati în sistem electronic... Dar de ce sa fie simplu când se poate complicat? Una peste alta, noua regula este o aberatie si sper ca factorii decizionali sa constientizeze acest lucru si sa îndrepte greseala", ne-a declarat Ionel Istodor, presedintele Asociatiei Judetene a Administratorilor de Imobil (AJAI) Braila.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati pe facebook.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

Comentarii

winmediaLeaderboard

 
 

INFORMAŢII CONTACT

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro

 

Director general: Monica Paraschiv

Director: Silvia Preda

Şef departament publicitate: Sorin Preda

Redactor Şef: Florentin Coman

Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu