Potrivit deciziei amintite, in momentul in care un utilizator renunta la serviciile de telefonie oferite de un furnizor (furnizor donor) in favoarea altui furnizor (furnizor acceptor), utilizatorul nu va fi facturat de catre furnizorul donor pentru portarea numarului, furnizorul acceptor suportind costurile determinate de portarea numarului. Furnizorul acceptor este cel care decide daca va transfera utilizatorului o parte din aceste costuri. Conditia impusa de ANRCTI este ca in situatia in care furnizorul acceptor decide sa perceapa utilizatorului anumite tarife, aceste tarife sa fie accesibile.
Pentru informarea corecta a utilizatorilor cu privire la procesul de portare a numerelor, companiile de telefonie vor oferi informatii gratuit prin serviciul de relatii cu clientii si au obligatia de a transmite gratuit in scris, la cerere, de a publica pe pagina proprie de Internet si de a afisa sau pune la dispozitie la oficiile comerciale cererea de portare si procedura de depunere si de validare a cererii de portare.
De asemenea, avind in vedere ca numerele nu vor mai putea fi asociate unei anumite retele, companiile de telefonie au obligatia de a asigura informarea utilizatorilor cu privire la reteaua in care se afla un anumit numar si tarifele percepute pentru apelurile catre numarul respectiv. In plus, ANRCTI a impus furnizorilor care practica tarife diferite in functie de reteaua de destinatie a apelului obligatia de a transmite in mod gratuit, un ton distinctiv, prin care utilizatorii sa fie avertizati ca apelul respectiv este terminat in alta retea. Alternativ, furnizorii pot transmite, gratuit, un mesaj vocal, prin care utilizatorii finali sa fie avertizati ca numarul apelat a fost portat.
Portarea numerelor de telefonie fixe catre retele de telefonie mobila si invers nu va fi posibila.