* joi, 5 martie, în jurul orei 15.30, roata din dreapta faţă a autobuzului cu numărul de înmatriculare BR-10-VLV a luat foc din mers * asta în condiţiile în care autobuzul, care venea din cartierul Vidin, era plin cu călători * şoferul a oprit la intersecţia Calea Galaţi cu B-dul Dorobanţilor, fiind nevoit să folosească un stingător cu praf din dotare, ca să stingă focul * nu este primul incident cu care se confruntă societatea de transport public “Braicar” în ultimele luni * procedura de numire a unui nou director încă este în desfăşurare, Cornel Săndulescu fiind încă la conducere până i se va găsi un înlocuitor
Panică şi miros greu de cauciuc ars în autobuzul Braicar cu numărul de înmatriculare BR-10-VLV, de pe traseul liniei 2, care venea din zona Vidin-Brăiliţa şi care se îndrepta către Blocul Turn, încărcat ochi cu călători.
Potrivit martorilor oculari, problemele la autobuz apăruseră încă din Vidin, când se simţea miros de cauciuc ars, dar şoferul a preferat să-şi continue deplasarea, până când a fost nevoit să tragă pe dreapta, în staţia Braicar de la intersecţia Calea Galaţi cu B-dul Dorobanţilor (Plantelor). De altfel, lipsa de reacţie a conducătorului auto a fost sancţionată aspru de călătorii care au fost nevoiţi să coboare din autobuzul plin de fum şi să-i ceară acestuia să stingă incendiul. În autobuzul de mari dimensiuni erau în acel moment circa 100 de călători, dacă nu mai mulţi, nemulţumiţi oricum de faptul că acesta sosise cu întârziere.
Imediat ce s-a golit autobuzul, fumul de la roata din dreapta faţă s-a înteţit, iar la scurt timp a izbucnit incendiul. Speriat, şoferul a luat stingătorul cu praf din dotare şi a stins focul, după care a sunat la dispecerat. Zecile de călători au fost nevoiţi să se înghesuie în următorul autobuz, după ce au tras o sperietură zdravănă.
Că problemele se ţin lanţ în autobuzele liniei 2 ("Cenuşăreasa Braicar") este ştiut de toată lumea. Ca să vă convingeţi, urcaţi într-un autobuz care vine din Vidin, dimineaţa, când elevii merg la şcoală, înghesuiţi ca vai de ei şi obligaţi să stea nas în nas cu asistaţii Adăpostului de noapte, care put a excremente, şi cu bătrâni recalcitranţi, bolnavi şi cu tuse măgărească. Nu e de mirare că sunt atâţia copii pe holurile Spitalului Judeţean de Urgenţă! Şi încă ceva: au fost N cazuri în care, în înghesuială, copiilor le-au fost prinse mâinile şi picoarele la uşă, ori au primit câte un cot în cap, de la cei mai în vârstă. Se poate dovedi cu martori!
Incidentul de mai sus, care se putea termina rău pentru bieţii călători, nu este singurul semnalat în mijloacele de transport în comun, în ultimele luni.
În septembrie 2019, spre exemplu, câţiva brăileni au fost la un pas de a plonja dintr-un microbuz Braicar (BR-69-STC), de pe linia 13, a cărui uşă s-a desprins şi a căzut în timpul mersului, în zona Pieţei Mari. De asemenea, în primăvara anului trecut, uşile unui autobuz care circula pe traseul 35 s-au deschis pur şi simplu din mers, punându-i în pericol pe călători. Tot anul trecut, uşile unui autobuz de pe traseul 4 al Braicar s-au deschis în timpul mersului, iar un călător a căzut pe şosea. Din fericire, omul nu a fost rănit. S-a ridicat de pe asfalt şi a mers mai departe, iar şoferul autobuzului s-a prezentat la Poliţie, ca să declare incidentul.
Mai mult, astă-vară, autobuzele care efectuau curse pe traseele din Vidin, Pisc şi Brăiliţa (2, 16, 17) circulau, majoritatea, fără aer condiţionat, pe o caniculă ucigătoare. Au fost zile în care, în autobuzele-cuptor, se înregistrau şi 39 de grade C., în condiţiile în care acestea erau noi şi dotate cu instalaţie de aer condiţionat.
Încă nu s-a găsit un nou şef la Braicar
Procedura pentru alegerea noului director general al societăţii de transport în comun este încă în desfăşurare. Reamintim că în luna noiembrie a anului trecut s-a dat startul organizării concursului pentru acest post, însă nici până acum nu s-a găsit candidatul potrivit. La prima încercare, toţi cei şase candidaţi înscrişi nu au reuşit să îndeplinească criteriile necesare pentru promovarea examenului. Procedura de selecţie a fost reluată a doua oară, iar înscrierile s-au făcut până pe 21 ianuarie. Cei care au dorit să se înscrie la concurs au avut de bifat mai multe criterii, printre care: să fie absolvenţi de studii superioare economice, juridice, tehnice sau administraţie publică şi să aibă o experienţă de minim 3 ani ca manager.
Până la finalizare concursului, Cornel Săndulescu rămâne şef al “Braicar”.