Operatorul public local de apă-canal-epurare, aflat în subordinea municipalităţii, a început debranşările în cazul abonaţilor casnici cu datorii la plata facturilor. Chiar în cursul zilei de ieri, echipa de la CUP Dunărea a acţionat în zona străzilor Ion Ghica, Abatorului şi Carantina. Pentru desfăşurarea operaţiunii, compania a solicitat sprijinul Jandarmeriei, însă nu a fost nevoie de intervenţia forţelor de ordine. Se pare că acţiunile de debranşare vor continua şi în perioada următoare, spunem "se pare" deoarece directorul general al CUP Dunărea Brăila, Mihail Chiriţă, a refuzat ostentativ să ne pună la dispoziţie informaţii despre acţiunea aflată în derulare, precum şi cu privire la programul de debranşări pentru zilele următoare. Asta, în condiţiile în care are obligaţia să comunice public astfel de acţiuni, dat fiind faptul că se află în sfera informaţiilor de interes public şi, astfel, se încadrează în prevederile Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public. Refuzul de a comunica al directorului Chiriţă a devenit, din păcate, o practică tot mai des aplicată şi pe care "Obiectiv Vocea Brăilei" nu mai este dispus să o tolereze, context în care face un apel public către primarul municipiului, Aurel Simionescu, în subordinea căruia se află CUP Dunărea, să intervină pentru a corecta carenţele grave de comunicare din partea conducerii companiei.
De altfel, nici măcar edilul nu fusese informat despre acţiunea de debranşare, dat fiind faptul că, ieri dimineaţă, în cadrul conferinţei de presă săptămânale, atunci când presa locală a cerut detalii pe acest subiect primarul a declarat: "Nu ştiu exact, nu am informaţia asta. E o relaţie comercială între ei (adică între consumatori şi CUP Dunărea - n.r.)". După care Simionescu a revenit asupra ideii că, la fel ca în cazul oricărui alt serviciu public, şi cel de apă-canal-epurare trebuie plătit la termen de către consumatori. "Sunt nişte semnale pe care trebuie să le dăm şi acestea sunt pentru cei care au datorii semnificative. Pentru că anul trecut când am avut discuţia cu cei de la CUP Dunărea, eu le-am spus următorul lucru: «De ce aţi ajuns în situaţia în care un apartament în Viziru avea 300 milioane de lei vechi datorie la apă?» (...) Nu se poate. Nu a plătit o lună, nu a plătit două, la a treia intervii. La a treia lună trebuie să îl opreşti, să îl notifici, să îi baţi la uşă, ca să ai după aceea o şansă să recuperezi suma".
În acelaşi context, edilul a mai anunţat că serviciul de specialitate din subordine a finalizat evacuarea unor datornici dintre chiriaşii din blocurile ANL - cartierul Lacu Dulce şi că se va extinde soluţia contorizării individuale a consumului de apă la blocurile cu datorii din zona respectivă. "Noi am discutat ca în Lacu Dulce şi anul ăsta să mai contorizăm pe orizontală două blocuri dintre cele care au probleme. Ştiţi că anul trecut am avut supărare mare în Lacu Dulce pentru apă, după care, în iarnă, am avut supărare pe gaz. (...) Am mai eliberat şi vreo 6 - 7 apartamente cu chiriaşi rău-platnici. Dar eu spun încă o dată, trebuie să înţelegem că locuirea la bloc înseamnă nişte obligaţii, anumit grad de civilizaţie şi anumite modalităţi de comportament", a încheiat sursa citată.
Aşa cum "Obiectiv" a susţinut în repetate rânduri, metoda întreruperii furnizării apei potabile către asociaţiile de proprietari în care există chiar şi un singur apartament cu plata la zi a întreţinerii, este un abuz. De asemenea, "Obiectiv" rămâne un susţinător al ideii contorizării individuale a apartamentelor, de ce nu, chiar şi cu sprijinul financiar al municipalităţii, astfel încât, pe viitor, măsurile coercitive împotriva datornicilor să nu-i mai afecteze şi pe cei buni-platnici.