Fustele din tul şi pantalonii de jogging domină actualele preferinţe vestimentare, potrivit primului raport asupra tendinţelor în modă, publicat de Google, care a analizat miliarde de căutări realizate din 2009 pe motorul său de căutare. Astfel, căutările pe tema fustelor de tul au crescut cu 34% din ianuarie 2014 până în prima lună a anului 2015, relatează agerpres.ro.
„Cine a spus că trebuie să fii dansatoare ca să porţi fustă de tul?", scriu doi specialişti ai Google în probleme de modă, Yarden Horwitz şi Olivier Zimmer, pe blogul grupului american de internet.
„Plecată de pe coasta de vest, tendinţa fustei de tul a traversat Statele Unite, dacă urmărim căutările pe Google. Consumatorii caută acest tip de fustă în toate culorile curcubeului (şi chiar de culorile curcubeului), însă cele mai populare culori sunt cele clasice: negru şi alb", adaugă ei.
Articole decorate cu emoticonuri
Google strânge datele despre căutările pe teme de modă localizând internauţii, pentru a determnia cum se propagă tendinţele. De exemplu, fusta midi a revenit pe piaţa britanică în 2013 şi a intrat apoi pe piaţa din Statele Unite, unde căutările au crescut de nouă ori în ultimii trei ani, potrivit Google.
Unul dintre cele mai populare articole vestimentare, cu căutări în creştere cu 165% într-un an (2014), este pantalonul de jogging „pentru bărbaţi, femei, băieţi, fete şi chiar bebeluşi, demonstrând interesul masiv pentru acest produs", se mai arată pe blog. Cele mai căutate sunt articolele decorate cu emoticonuri.
Nu prea mai interesează
În schimb, pe pantă descendentă s-au aflat pantalonii scurţi cu talie înaltă, care au înregistrat căutări cu 42% mai scăzute în 2014. În aceeaşi categorie a articolelor în declin se mai află îmbrăcămintea vintage şi costumele de baie din două piese, cu şnururi.
Alte „vedete demodate", care pierd teren, sunt cele care aparţin tendinţei „normcore" (purtarea unor articole de îmbrăcăminte voit obişnuite, de tipul pantaloni jeans prespălaţi, bascheţi).