Anunţul că liniile 16 şi 17, care asigură legătura între cartierele Viziru-Radu Negru şi zona Progresul-Vidin, vor fi în curând preluate de către "Braicar" a stârnit vii reacţii în rândul brăilenilor care au ţinut să-şi exprime îngrijorarea în comentariile postate la materialul de primă pagină de ieri, intitulat "Operaţiunea «Brăila fără hârburi»". În linii mari, cititorii "Obiectiv Vocea Brăilei" se tem că, de fapt, "Braicar" nu va putea face faţă nevoii de transport a locuitorilor urbei, chiar şi cu anunţata intenţie de a cumpăra un lot de 10 autobuze noi de capacitate mică. Conducerea companiei a ţinut să tempereze aceste temeri şi a venit cu promisiunea că va reuşi să menţină o medie de frecvenţă în trasee de circa 10 - 12 minute, aşa cum se înregistrează şi acum. "Compania face eforturi pentru a-şi lărgi şi completa flota pentru a putea satisface noile misiuni pe care le primeşte în ce priveşte transportul în comun de persoane. Urmează acea achiziţie de autobuze noi, dar ne gândim inclusiv la procurarea prin închiriere de autobuze, evident, dacă va fi cazul. Ca idee, capacitatea a 10 microbuze de talia celor care circulă prin oraş este echivalentul a circa 2 autobuze, şi prin asta cred că le răspund celor care spun că nu vom putea suplini retragerea celor 23 de microbuze de pe traseele secundare 16 şi 17. Una peste alta, dorinţa noastră este aceea de a asigura o frecvenţă medie undeva la 10 minute", ne-a declarat directorul "Braicar", Cornel Săndulescu.
În ce priveşte practica evazionistă din sectorul maxi-taxi, de a primi bani direct de la călătorii care se urcă în maşină fără a elibera bilet, preluată şi de către unii dintre şoferii companiei publice, sursa citată a subliniat că "Braicar" încearcă să o descurajeze: "compania interzice în mod expres prin regulamentul de ordine interioară această practică, iar mesajul nostru este că nu tolerăm astfel de practici. De altfel, am cerut în mod insistent celor de la control să le descopere şi să ni le comunice, astfel încât să putem sancţiona exemplar atitudini de acest gen ale şoferilor noştri", a mai spus sursa citată.
De altfel, şi brăilenii au posibilitatea de a semnala conducerii "Braicar" neregulile din transportul în comun vizând activitatea salariaţilor companiei la numărul de telefon 0800800293. După cum se cunoaşte, încă din luna aprilie, la acest telverde răspunde un robot, iar apelantul are posibilitatea să lase un mesaj audio de maxim 2 minute per convorbire.
Reamintim că, zilele acestea, "Braicar" va prelua sarcinile de transport pe linia 35 abandonată de operatorul în regim maxi-taxi "Minibus 2002", iar cel mai probabil din toamnă, va face acelaşi lucru şi pentru traseele secundare 16 şi 17 spre Vidin. Asta, în contextul în care municipalitatea a notificat operatorul de transport "TCF Imex" cu privire la rezilierea contractului pentru cele două trasee, pe motiv că nu asigură transportul cu microbuze mai noi de 10 ani, aşa cum prevede înţelegerea între părţi.