• un studiu comparativ 2015 - 2018 realizat de InfoCons arată că aproape jumătate dintre vopselele disponibile pe piaţă au în componenţă cel puţin 5 aditivi alimentari • maximul de E-uri ajunge chiar şi la 10 astfel de substanţe
InfoCons a realizat recent un nou studiu comparativ aferent perioadei 2015 - 2018 pe 53 de produse tip vopsea de ou, din următoarele branduri: Alex, Gallus, Carmin, Take Line, Heitmann şi Take Premium Quality. Concluzia este că aproximativ 50% dintre aceste vopsele au cel puţin 5 E-uri în componenţă, iar unele ajung chiar şi la 10 E-uri!
Potrivit studiului amintit, din punct de vedere al numărului de aditivi, “10 este numărul cel mai mare de aditivi alimentari prezenţi într-un singur produs, găsit în 5 vopsele diferite în studiul din 2016. Două dintre aceste produse au fost identificate şi în studiul din 2018, având acelaşi număr de aditivi. La polul opus, un produs care conţinea 10 aditivi în 2016 a fost identificat cu o cifră mai scăzută în 2018. În 2015, maxima a fost de 7 aditivi într-un singur produs. Fiecare produs a avut în componenţă minim 1 aditiv alimentar. Aproape 50% din produsele studiate au avut în componenţă cel puţin 5 aditivi alimentari”.
Cei mai uitilizaţi aditivi alimentari au fost :
-acidul lactic (E270), găsit în 31 de produse – 60,37%.
-azorubina (E122), găsită în 31 de produse – 60,37%.
-albastru briliant FCF (E133), găsit în 27 de produse – 50,94%
-acidul citric (E330), găsit în 26 de produse – 49,05%
-tartrazina (E102), găsită în 26 de produse – 49,05%
“Vopseaua de ouă este o substanţă care, de cele mai multe ori, poate fi ingerată de noi sau de copiii noştri prin transfer, în momentul în care decojim ouăle. Este foarte important să citim etichetele produselor şi să ne gândim că în coşul pentru Sărbători în care regăsim ouă, cozonaci şi vin se regăseşte şi vopseaua de ouă. Gasim în comerţ vopsea de ouă chiar şi cu 10 E-uri”, atrage atenţia Sorin Mierlea, preşedintele InfoCons.
InfoCons este o asociaţie pentru protecţia consumatorilor - unica organizaţie din România cu drepturi depline în “Consumers International” -, organizaţie de tip ONG, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.
Rezultatele complete şi detaliate ale studiului pot fi regăsite aici.
Mai trebuie precizat că pentru persoanele interesate, pe pagina web a InfoCons poate fi găsită o aplicaţie cu ajutorul căreia, odată descărcată gratuit pe telefoanele mobile, poate fi scanat codul de bare, oferind astfel acces la informaţii detaliate despre produsul respectiv.