"Aceste trasee au primit unele ajustari, dar nu cu acordul CLM"
Spre surprinderea tuturor, acesta a recunoscut in plen ca a intervenit, fara acordul CLM, dar cu girul primarului Constantin Cibu, in modificarea traseelor maxi - taxi. "Aceste trasee atit la solicitarea operatorilor, cit si la solicitarea calatorilor si datorita experientei pe care am acumulat-o intr-un an si jumatate, au primit unele ajustari, dar nu cu acordul CLM. Ele au fost facute de comun acord cu operatorii, cu primarul si reprezentantii "Braicar". Serviciul de transport a incercat in 2005 de 3 - 4 ori sa reglementeze HCLM 4/2004, care nu a fost gindita bine. Oricum, la momentul in care a fost ea intocmita, nici macar nu era infiintat acest serviciu", a explicat Dan Gheorghe. Afirmatia acestuia i-a scandalizat pe consilierii locali, care au sesizat ca actiunea de modificare adusa HCLM in discutie, fara stiinta si acordul consiliului, are caracter penal. Mai mult, unii consilieri au cerut demiterea lui Dan Gheorghe si cercetarea sub aspect penal a faptelor savirsite.
"Fiti atent la ce afirmatii faceti. Spuneti ca dvs., cu buna stiinta, ori ati initiat ori ati executat un ordin al cuiva, de a modifica in mod ilegal traseele acestor operatori maxi - taxi. Daca s-a facut cu acordul dvs., in aceasta situatie comiteti un grav abuz. (...) Singura institutie capabila sa reglementeze acest lucru este CLM.(...) De buna seama s-a recunoscut la sedinta ca s-a incalcat cu buna stiinta legea", a punctat social - democratul Doru Damian.
"Demiterea sefului serviciului respectiv este singurul lucru care poate fi facut!"
In interventia sa, viceprimarul Vasioiu a subliniat ca directorul serviciului de transport nu se afla la prima abatere, in cursul anului trecut acesta fiind sanctionat, cel putin oficial, pentru ca a predat operatorilor maxi - taxi, trasee ale caror itinerarii erau altele decit cele licitate: "In momentul in care am constatat acel lucru, am informat primarul, s-a facut o intilnire cu operatorii si au fost anulate imediat procesele-verbale care modificau traseele. Dupa citeva luni am solicitat o noua verificare din partea Politiei in acest sector de activitate, ocazie cu care am constatat ca traseele licitate au fost din nou modificate cu acordul serviciului de transport, conducerea acestuia neintelegind ca acest lucru este imposibil din punct de vedere legal. In acest context, am solicitat efectuarea unei lucrari de audit la serviciul de transport, am informat primarul si am solicitat demiterea lui Dan Gheorghe. Nereguli sint mai multe: si-a permis chiar sa modifice redeventa pentru unele trasee, de la o luna la alta. In opinia mea, demiterea sefului serviciului respectiv este singurul lucru care poate fi facut".
"Eu zic sa revenim cu traseele in CLM, sa fie toata lumea multumita"
De cealalta parte, primarul s-a justificat afirmind ca modificarile erau necesare, in contextul in care traseele stabilite prin HCLM initial nu satisfaceau cerintele calatorilor: "Cu un an in urma, CLM a stabilit o serie de trasee, dar nu putem spune ca ce s-a stabilit a fost perfect. Ca e o harababura, ca nu se respecta pe ici pe colo legea, e din cauza ca Braila are o configuratie a strazilor in care nu poti sa zici "asta e traseu principal si pe el nu intra microbuz". Legea spune ca pe traseele principale nu se intra decit cu autobuze de mare capacitate, dar daca nu am, nu pot intra cu trasura... Iar daca nu-i convenea lumii maxi - taxi, nu mai erau pline.(...) Eu am incercat ca, printr-o intelegere cu transportatorii privati si Braicarul, sa injghebam aceste trasee definitive. Braicarul nu este furat de particulari. Societatea nu vrea sa intre intr-o concurenta de piata. Dotarile sint mai bune decit la particulari, dar in continuare ies in pierdere. Eu zic sa revenim cu traseele in CLM, sa fie toata lumea multumita".
In cele din urma, la propunerea consilierilor Mitu Peter (independent), Petrica Popa (PNL) si Grigore Potec (PNL), s-a stabilit ca in urmatoarea sedinta ordinara, Braicar si Serviciul de transport sa prezinte informari asupra activitatii desfasurate astfel incit sa poata fi luata o decizie. Surse din Primarie ne-au informat ca lucrarea de audit s-a finalizat inca de la inceputul saptaminii, concluziile fiind nefavorabile sefului serviciului de transport si ca, in conditiile in care primarul a dat girul tuturor acestor modificari, exista posibilitatea ca rezultatul oficial al auditului sa fie cu totul altul.