• autorităţile judeţene au apelat la această navă a Şantierului Naval “Vard” Brăila, pentru că bacurile erau blocate de gheaţa de pe fluviu • cu ajutorul remorcherului “Lainici” s-au putut face traversări, în perioada critică 8 - 15 ianuarie, pentru Ambulanţe, utilaje de deszăpezire sau maşini de aprovizionare • factura finală pentru aceste servicii se ridică la 177 milioane de lei vechi • consilierii judeţeni au aprobat, vineri, decontarea sumei, dar nu fără discuţii
Intervenţiile făcute în luna ianuarie cu remorcherul “Lainici”, pus la dispoziţie de Şantierul Naval “Vard” Brăila, pentru spargerea podurilor de gheaţă de pe Dunăre, în special din zona trecerii bac spre Insula Mare a Brăilei, sunt achitate abia acum de autorităţile brăilene. Vineri, în cadrul şedinţei Consiliului Judeţean, preşedintele Francisk Chiriac a supus spre aprobare un proiect privind alocarea sumei de 17.798,16 lei (177 milioane de lei vechi n.n.), în vederea achitării serviciilor de intervenţie prestate de remorcherul “Lainici”, în perioada 8 - 15 ianuarie. Proiectul a fost aprobat în unanimitate, însă nu fără discuţii. Consilierul liberal Ovidiu Nechita l-a întrebat, cu un ton destul de vehement, pe preşedintele Chiriac, de ce s-a întârziat atât de mult alocarea acestor bani şi de ce nu s-a convocat o şedinţă de îndată, în luna ianuarie sau măcar în februarie, pentru a se rezolva această problemă ce intră în categoria situaţiilor de urgenţă. Francisk Chiriac a răspuns, fără alte explicaţii, că a fost nevoie de aprobarea bugetului Consiliului Judeţean pentru a se aproba această plată. Chiar dacă explicaţia a fost primită cu reticenţă de consilierii liberali, proiectul a trecut, totuşi, cu unanimitate de voturi.
În motivaţia care însoţea actul normativ, consilierilor judeţeni li s-a reamintit că, deoarece Dunărea a îngheţat, iar bacurile nu mai puteau traversa spre IMB, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a adoptat, pe 8 ianuarie, o hotărâre prin care se apela la SC “Vard Brăila” SA pentru a pune la dispoziţie remorcherul “Lainici”, cu care să se spargă gheaţa, pentru formarea unor culoare de trecere. S-a ajuns la această soluţie deoarece navele specializate ale Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi fuseseră trimise să spargă gheaţa pe alte sectoare ale fluviului, iar alte nave de asemenea factură nu mai există în sectorul de stat.
Cu ajutorul remorcherului pus la dispoziţie de Şantierul Naval Brăila s-a putut asigura trecerea pe celălalt mal al Dunării, atât pentru ambulanţele care erau aşteptate la pacienţi din comunele Măraşu sau Frecăţei, cât şi pentru utilajele de deszăpezire trimise să cureţe drumul judeţean din Insulă sau pentru maşinile ce aprovizionau cu alimente şi alte produse de strictă necesitate comunităţile din IMB.