Urgia albă, episodul doi | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Urgia albă, episodul doi

• codul portocaliu de viscol intrat în vigoare din noaptea de marţi spre miercuri a blocat, din nou, toate şoselele de pe raza judeţului Brăila • însă, un singur drum naţional a rămas închis circulaţiei până miercuri seară • în schimb, pe drumurile judeţene, numeroase sectoare erau în continuare impracticabile şi la sfârşitul zilei • în municipiu, s-a acţionat bine pe arterele principale, dar ceva mai greu pe străzile din cartiere • Dunărea a îngheţat, iar remorcherul Lainici din dotarea şantierului naval Vard a patrulat toată ziua pentru a ajuta bacurile să traverseze, dar şi pentru a ajuta marinarii să coboare de pe navele rămase captive între sloiuri • pentru preluarea pacienţilor din judeţ, s-a plecat în convoi, cu utilaje de deszăpezire şi autoşenilate ISU

 

Noul episod de iarnă grea a blocat iar toate şoselele din judeţul Brăila, începând din noaptea de marţi spre miercuri. Pe trei dintre drumurile naţionale, restricţiile au fost ridicate din prima parte a zilei de miercuri, 11 ianuarie. Este vorba despre DN 23 Brăila-Focşani; DN 22B dig Brăila-Galaţi şi DN 2B Brăila-Buzău. În schimb, pe DN 21 Brăila-Slobozia s-a menţinut până miercuri seara interdicţie de circulaţie pentru vehiculele cu masă mai mare de 7,5 tone, iar DN 22 Brăila-Râmnicu Sărat a rămas complet închis circulaţiei.

În ceea ce priveşte drumurile judeţene, mai multe sectoare continuau să fie blocate miercuri seară. Cel mai probabil, pe unele dintre acestea utilajele de deszăpezire vor avea de lucru inclusiv pe parcusul zilei de astăzi, joi, 12 ianuarie. Asta deoarece vântul puternic a transportat foarte multă zăpadă din câmp pe partea carosabilă, formând clasicele “suluri”, ce atingeau, pe alocuri, în jur de un metru înălţime.

Nu e mai puţin adevărat că, pe unele drumuri judeţene, utilajele firmei “Tancrad”, cea care are contract cu Consiliul Judeţean pentru activitatea de deszăpezire, şi-au făcut apariţia destul de târziu. De exemplu, ieri, în jurul orei 11.30, pe DJ 221 încă nu intrase nicio lamă, astfel că de la Cazasu înspre localităţile Mărtăceşti şi Romanu, şi chiar mai departe, spre Gemenele sau Râmnicelu, nu prea se încumetau să intre nici autoturismele de teren cu tracţiune 4X4. Preşedintele CJ, Francisk Chiriac, ne-a dat asigurări, totuşi, ieri după-amiază, că se fac eforturi considerabile pentru deblocarea cât mai rapidă a drumurilor judeţene. “Se intră cu prioritate pe cele care fac legătura cu drumurile naţionale sau europene. Apoi intrăm, gradual, pe toate drumurile judeţene. Eu sunt mulţumit de felul cum s-a derulat activitatea de deszăpezire, nu am nimic să-i reproşez firmei cu care avem contract”, ne-a declarat preşedintele Chiriac.

Până ieri, înainte de închiderea ediţiei, erau deja deschise circulaţiei următoarele drumuri judeţene, conform informării făcute de Consiliul Judeţean, prin intermediul Biroului de Presă al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Brăila:

DJ 221 Cazasu-Mărtăceşti-Romanu; DJ 203B Latinu-Gurguieţi-Sihleanu-Scorţaru Nou-Gemenele; DJ 212 Brăila-Chiscani-Tichileşti-Gropeni-Tufeşti; DJ 203 Făurei - Jirlău, Făurei-Ulmu, Zăvoaia-Însurăţei; DJ 211 Zăvoaia-Bordei Verde, Dudeşti-Tătaru, Tătaru-Roşiori; DJ 211B Tătaru-Bărăganu; DJ 221B Brăila-Baldovineşti-Vădeni; DJ 211D Roşiori-Florica-Colţea; DJ 203N Ulmu-Jugureanu; DJ 202G Salcia Tudor-intersecţia cu DJ 202A; DJ 221C intersecţia cu DN 23 - Siliştea; DJ 255A Cotu Lung-Muchea; DJ 203 Jirlău-Galbenu-limita judeţului Buzău; DJ 202A Racoviţa-Gradiştea; DJ 202H Gradiştea-Ibrianu-Maraloiu; DJ 203 Ulmu-Vultureni; DJ 212 Cuza Vodă-Spiru Haret-Berteşti-Mihai Bravu.

 

În municipiu, s-a acţionat la fel de bine pe arterele principale, dar ceva mai greu pe străzile secundare

În municipiu, utilajele închiriate de operatorii de salubritate, de la diverse firme de construcţii sau din sectorul agricol, şi-au făcut treaba destul de bine. Încă de la primele ore ale dimineţii, arterele principale, precum Calea Călăraşilor, Şos. Buzăului, Şos. Râmnicu Sărat sau Bdul. Dorobanţilor aveau carosabilul foarte bine curăţat. Pe Calea Călăraşilor, de exemplu, între Bariera Călăraşi şi bulevardul Cuza, asfaltul era adus “la negru”, utilajele de deszăpezire şi sarea folosită ca antiderapant, reuşind să îndepărteze complet stratul de zăpadă. Şi pe străzile secundare s-a acţionat destul de eficient, dar parcă ceva mai târziu decât la precedenta ninsoare. Pe anumite străzi din cartierul Chercea, utilajele au intrat după ora 9.30, şi nu au trecut decât o dată, degajând zăpada doar pe lăţimea lamei frontale. Cel mai probabil, utilajele respective urmau să revină pe străzile în cauză, pentru a lărgi banda de mers cât mai mult posibil!

Într-o postare făcută pe reţelele de socializare, primarul Marian Dragomir anunţa că viscolul din noaptea de marţi spre miercuri a fost mai puternic decât cel de la sfârşitul săptămânii trecute şi că, indiferent de cât de vitrege sunt condiţiile meteo, se va face tot posibilul pentru ca activitatea de deszăpezire să fie cât mai eficientă, chiar dacă asta implică costuri destul de mari.

 

Remorcherul Lainici a spart gheaţa de pe Dunăre

Pe Dunăre, ieri începuse să se formeze pod de gheaţă pe sectorul brăilean, circulaţia bacurilor fiind aproape blocată din această cauză. Trecerea de pe malul Brăilei pe malul judeţului Tulcea a fost asigurată, totuşi, de cele două bacuri de mare capacitate ale firmei Romnav, Oltişorul şi Chiciu. Acestea nu ar fi putut, însă, să se desprindă de la mal dacă remorcherul Lainici, din dotarea şantierului naval Vard Brăila nu ar fi patrulat în zonă, pentru a disloca sloiurile şi a crea un ochi de apă pe o suprafaţă suficient de mare. De altfel, Lainici a venit şi în ajutorul remorcherelor din dotarea firmei “Agricost”, şi acestea având nevoie, la un moment dat, de degajarea gheţii. Spre Insula Mare a trecut un singur remorcher - Agricultorul - care a asigurat traversarea doar pentru angajaţii firmei “Agricost”. Podul plutitor ce se ataşează de obicei la remorcher a rămas la mal, suspendat pe gheaţă. Din acest motiv, autovehiculele nu au putut fi trecute, ieri, spre Insula Mare.

Tot Lainici a mai ajutat, ieri, la recuperarea unui pilot de pe o navă care nu a putut intra în dana 46 din port, din cauza gheţii. Este vorba despre nava Celik, sub pavilion maltez, care a rămas ancorată la kilometrul 168. Cum Plopeni 4, bacul motor care transportă de obicei piloţii spre şi dinspre navele de pe fluviu, nu a putut răzbi din cauza gheţii, a fost solicitat remorcherul Lainici să preia pilotul de la bordul navei Celik. Acesta a îndeplinit fără probleme misiunea. “Apreciez în mod deosebit modul în care şantierul naval Vard a dat curs solicitărilor referitoare la remorcherul Lainici, pe care l-a pus la dispoziţie de câte ori a fost nevoie de el în aceste situaţii deosebite generate de îngheţarea fluviului”, ne-a declarat Vlăduţ Brânză, căpitanul şef al Căpităniei Brăila.

 

S-a plecat în convoi după pacienţii din judeţ

Viscolul de ieri i-a obligat pe salvatorii plecaţi în ajutorul unor pacienţi din localităţile rurale să apeleze la sprijinul utilajelor de deszăpezire, dar şi la autoşenilatele din dotarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, care pot continua drumul şi atunci când apar blocaje în trafic provocate de troiene sau suluri de zăpadă. Astfel, ieri, în jurul orei 10.00, o autospecială SMURD a fost trimisă spre satul Urleasca, de unde trebuia să preia o bărână de 64 de ani cu afecţiuni cardiace. Aceasta a avut tot timpul în faţă un utilaj de deszăpezire cu lamă, de mare capacitate. Pentru orice eventualitate, în spatele echipajului SMURD s-a aflat şi o maşină de teren care tracta o autoşenilată urcată pe o platformă specială. După cum ne-a explicat lt. col. Ştefan Stoian, ofiţerul de relaţii publice al ISU Brăila, se apelează la şenilată în momentul în care drumul este puternic înzăpezit, iar utilajul cu lamă nu face faţă situaţiei. Atunci, şenilata continuă drumul, trecând peste troiene, preia pacientul şi îl aduce până în locul unde a rămas blocată autospeciala SMURD. În şenilată nu încap, pe lângă targa pe care se află pacientul, decât două persoane - şoferul şi un paramedic. De asemenea, viteza de deplasare este destul de mică. Important este, însă, că acest mijloc de locomoţie poate depăşi acele obstacole pe care vehiculele pe roţi nu reuşesc să o facă. Din fericire, pacienta de la Urleasca a fost adusă la Secţia de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean, fără a fi nevoie să fie pusă în funcţiune şi autoşenilata, astfel că s-a câştigat timp preţios.

Tot ieri, în jurul orei 12.00, o ambulanţă a plecat către comuna Romanu, având ca antemergător un utilaj de deszăpezire. S-a considerat că nu mai e cazul ca din convoi să facă parte şi o şenilată. O tânără de 27 de ani din comuna respectivă se confrunta cu grave probleme de sănătate şi avea nevoie de ajutor medical de urgenţă.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro