Operatorul local de termoficare a anunţat că nu are probleme în alimentarea cu energie termică a abonaţilor, atât instituţii cât şi abonaţi casnici. Are presiune normală la gazul metan, iar centrala de pe platforma de la Km 10, magistrala de transport şi reţeaua din oraş sunt în stare de funcţionare. "Nu avem probleme cu alimentarea cu energie termică. La acest moment furnizăm căldură şi apă caldă asociaţiilor de proprietari care sunt cu plata la zi a facturilor, precum şi celor care au venit să-şi reeşaloneze datoriile mai vechi, dar s-au şi ţinut de angajamentul luat. În ce priveşte combustibilul, vă pot spune că nu avem nicio notificare legată de o eventuală scădere de presiune şi avem stocuri suficiente de materiale auxiliare procesului de preparare a agentului termic", ne-a declarat Ionel Pătraşcu, directorul general al SC "CET" SA Brăila.
La acest moment mai sunt racordate la sistemul centralizat de încălzire doar aproximativ 10.000 de apartamente, plus 136 de agenţi economici, 38 unităţi de învăţământ şi 18 instituţii publice. De precizat că de la începutul anului compania a debranşat de la reţea asociaţiile de proprietari cu datorii mari, care nu au venit să-şi reeşeloneze la plată debitele sau care nu au respectat termenele de plată din aceste angajamente. Astfel, mai bine de 20 de asociaţii au fost decuplate pur şi simplu, iar proprietarii lăsaţi să se descurce după posibilităţi.
"A trebuit să trec la calorifer electric!"
Cum s-au descurcat brăilenii debranşaţi în ultimele zile de ger cumplit, dar şi în zilele acestea de ninsori abundente şi vânt puternic am aflat în urma unor vizite pe care reporterii "Obiectiv" le-au făcut la câteva dintre aceste asociaţii. Iată şi ce ne-au povestit unii dintre proprietarii din blocurile recent rămase fără energie termică produsă şi livrată de "CET" SA.
"Locuiesc în acest bloc de mai mulţi ani şi am tot amânat să-mi pun centrală de apartament. Acum, de când cu problemele la căldură, mai bine zis criza din decembrie, când am rămas în frig, ne-am debranşat imediat şi am pus centrala. Chiar nu ştiu cine a mai rămas aici în bloc fără centrală, aşa că măsura celor de la CET de a opri acum căldura din cauza datoriilor nu cred că afectează pe careva dintre vecini", ne-a spus Aurel C., proprietarul unui apartament din blocurile recent debranşate din zona Dorobanţi.
"A trebuit să trec la calorifer electric ca să mă încălzesc. Nu ştiu cât o să vină factura la curent, dar asta e, o să o plătesc. Eram cu întreţinerea la zi, iar faptul că m-a întrerupt acum este o mare nedreptate. Sunt vecini care au acumulat datorii şi între timp s-au debranşat, au centrale şi nu mai vor să plătească. Ce puteam să facem că mai eram doar câteva apartamente aici, în bloc, care mai primeam căldură de la CET! Din câte ştiu, şi vecina de la etajul 3 are o aerotermă, deci fiecare ne-am descurcat cum am putut", ne-a povestit proprietara unui apartament dintr-un bloc din zona Gării, la fel debranşat din cauza datoriilor la plata facturilor la energie termică. A refuzat, însă, să ne primească în apartament să facem câteva poze.
"CET a întrerupt căldura la noi în bloc? Nu ştiam că mai sunt abonaţi la CET pentru că am văzut că în decembrie anul trecut, când a fost scandalul cu gazul, şi-a pus centrală şi vecinul de la II, singurul despre care ştiam că mai era la CET. Probabil o mai fi fost şi altcineva în afară de el... nu ştiu. Problema pe care trebuie să o lămurim la noi în asociaţie este datoria către CET, în sensul dacă o mai plătim sau nu", a spus Marcel V, proprietarul unui apartament în zona Gării CFR.
Reamintim că la acest moment, CET mai are relaţii contractuale şi mai livrează căldură şi apă caldă în cazul a aproximativ 380 - 390 de asociaţii, care îşi plătesc la timp facturile la energie.
UPDATE: CET Brăila sesizări clare din partea abonaţilor
Mai mulţi cititori s-au plâns de faptul că nu sunt mulţumiţi de calitatea serviciului de termoficare oferit de CET, mai precis au spus că agentul termic abia le dezmorţeşte caloriferele. Iată şi câteva dintre comentariile cititorilor noştri: "locuiesc lângă pizzeria After Dark şi cu încălzirea de la CET nu sunt mai mult de 15 grade în casă... caloriferele sunt călduţe şi plătesc de mă iau dracii... Nimeni nu ia nici o măsură şi zic că e bine. Căldura a funcţionat bine doar în ultima săptămână din decembrie şi într-o săptămână de căldură am plătit 200 lei". Iată şi un alt exemplu, de data aceasta în Cartierul Obor: "locuiesc în Obor, strada Hipodrom... caloriferele sunt călduţe... practic mori de frig în casă... nu înţeleg cum cei de la CET pot spune că totul este în ordine".
Confruntată cu aceste nemulţumiri, conducerea operatorului local de termoficare a declarat că aşteaptă sesizări telefonice directe la Dispecerat pentru a putea remedia problemele. "Ce vă pot spune este că acolo unde au fost sesizări directe cu nume şi adresă, echipele au fost pe teren şi au desfundat chiar şi ţevile din blocuri sau robineţi ori calorifere. Nu există probleme cu presiunea la gaz metan şi livrăm agent termic la temperatura optimă în corelaţie cu temperaturile de afară", ne-a declarat directorul SC "CET" SA Brăila, Ionel Pătraşcu.
Iată şi datele de contact ale companiei: telefon/fax 0239/652811, TEL VERDE: 0 800 800 588, Dispecerat: 0239 694 599 / 0339 401 078.