• după ce în luna iunie a anului în curs i-au respins patronului firmei “Romnav” proiectul prin care voia să amenajeze o porţiune de stradă pe banii lui, consilierii locali au revenit la sentimente mai bune şi, ieri, au votat în favoarea acestuia • drept urmare, Gheorghe Antistescu poate să monteze limitatoare de viteză pe Str. Anghel Saligny, în dreptul imobilelor unde locuiesc el şi cei doi fii ai săi • măsura are drept scop descurajarea şoferilor teribilişti, care organizează noaptea “liniuţe” în zonă, provocând un zgomot infernal • singurul care s-a opus proiectului a fost consilierul ALDE Dan Păun, care a spus că astfel se crează un precedent periculos, în sensul că şi alţi oameni cu bani ar putea veni cu cereri să amenajeze porţiuni din domeniul public după cum au interesul
Consilierii locali municipali au aprobat ieri, cu majoritate de voturi, proiectul propus de omul de afaceri Gheorghe Antistescu, patronul firmei “Romnav” SA, care doreşte să amenajeze, pe cheltuiala sa, o porţiune din strada Anghel Saligny, din zona fostei Gări Fluviale. În esenţă, investiţia propusă de Antistescu se referă la realizarea unui sens giratoriu, la intersecţia străzii Anghel Saligny cu Str. Împăratul Traian, trasarea mai multor treceri de pietoni, şi montarea câtorva limitatoare de viteză, pe porţiunea cuprinsă între Str. Împăratul Traian şi Str. Danubiului. De ce s-a oferit patronul “Romnav” să realizeze această investiţie în valoare de circa 120.000 lei? Gheorghe Antistescu nu face niciun secret din faptul că familia sa, adică el şi soţia, care în prezent locuiesc într-un apartament amenajat în clădirea de patrimoniu a Gării Fluviale, dar şi cei doi fii ai lor, care şi-au ridicat fiecare câte o casă pe Str. Anghel Saligny, aproape de intersecţia cu Danubiului, sunt deranjaţi de drifturile şi “liniuţele” făcute noaptea în zonă de posesorii de maşini puternice, amatori de viteză şi de senzaţii tari.
Gheorghe Antistescu se luptă de ani buni cu şoferii care tulbură liniştea zonei dar, în ciuda nenumăratelor apeluri făcute către Poliţia Rutieră, fenomenul nu a putut fi combătut. Cu ceva timp în urmă, Antistescu ne spunea că amenzile aplicate automobiliştilor care îşi turează motoarele în miez de noapte, rulând cu viteze foarte mari pe acea porţiune de 200 m de pe Str. Anghel Saligny, sunt de cele mai multe ori modice, situându-se în jurul valorii de 30 de lei. Cu astfel de sancţiuni, nu este de mirare că nevoia de senzaţii tari a amatorilor de drifturi nu a putut fi potolită.
Din acest motiv, patronul “Romnav” s-a hotărât să rezolve problema în manieră proprie. Încă din primăvara acestui an, el a început demersurile pentru amenajarea străzii. Atunci, Antistescu a găsit înţelegere de la Poliţia Rutieră, primind din partea acestei instituţii avizul necesar pentru montarea de limitatoare de viteză. La vremea respectivă, Poliţia Rutieră ne-a confirmat faptul că a eliberat documentul în cauză. Înarmat cu acest aviz, dar şi cu alte documente, cum ar fi Planul de Urbanism Zonal (PUZ) aprobat în luna august a anului trecut, patronul Romnav a început demersurile pentru amenajarea pe cheltuiala sa a respectivei porţiuni de stradă. PUZ-ul în cauză a fost aprobat de Consiliul Local Municipal, în actuala componenţă, la cererea firmei “Orient Company”, care a demarat un proiect de construire a unui ansamblu de locuinţe pe Str. Danubiului, mai exact pe locul fostei secţii “Arta Lemnului” care a funcţionat pe vremuri în zonă. Aprobarea acelor construcţii a presupus elaborarea unui plan de urbanism zonal care prevede, printre altele, şi amenajarea unui sens giratoriu la intersecţia străzii Anghel Saligny cu Str. Împăratul Traian. Adică exact acel sens giratoriu pe care Antistescu intenţionează să îl realizeze pe banii săi.
Astfel, în luna iunie a acestui an, consilierilor locali le-a fost prezentat un proiect din care reieşea că patronul Romnav ar fi fost dispus să cheltuie circa 150.000 lei (1,5 miliarde lei vechi) pentru amenajarea unei minigiraţii în intersecţia menţionată, cu o insulă centrală cu raza de 3 metri, a unor piste de biciclete late de un metru, pe ambele sensuri de mers, pe cei circa 200 de metri din strada Anghel Saligny şi a unei parcări de 160 metri pătraţi, în apropierea intersecţiei cu Str. Danubiului. Din suma respectivă urma să fie acoperite şi cheltuielile cu trasarea trecerilor de pietoni, cu montarea mai multor limitatoare de viteză, dar şi a două semibariere care ar fi urmat să restricţioneze accesul cu autoturisme pe zona de faleză paralelă cu Str. Anghel Saligny.
Reamintim că, pe 30 iunie, când s-a supus aprobării acel proiect, cei mai mulţi dintre consilierii locali, în frunte cu cei ai PSD, au votat împotrivă. Atunci, inclusiv primarul Marian Dragomir şi-a exprimat dezaprobarea, în special din cauza intenţiei lui Antistescu de a împiedica accesul maşinilor pe faleză, prin montarea de bariere.
Consilierii ALDE şi drobul de sare
Între timp, s-a ajuns la un compromis, în sensul că Antistescu a renunţat la barierele de pe faleză şi a mai redus din numărul limitatoarelor de viteză, astfel că primarul, dar şi cei mai mulţi dintre consilierii locali au acceptat ideea că, până la urmă, faptul că un privat face un sens giratoriu şi amenajează o porţiune de stradă pe cheltuiala sa nu este deloc un lucru rău. Astfel, proiectul, în noua sa formă, a fost supus din nou la vot în şedinţa de luni, 30 octombrie, şi a fost aprobat cu majoritate de voturi. Singurii care s-au abţinut au fost consilierii ALDE Dan Păun şi Daniela Rădulescu. De altfel, Dan Păun chiar a ţinut, înainte de vot, să îşi exprime dubiile referitoare la acest proiect, spunând că, dacă va fi aprobat, se va creea un precedent periculos, în sensul că ar putea urma şi alte cereri din partea unor oameni cu bani care să vrea să facă amenajări pe domeniul public din zona unde locuiesc, doar pentru se simt deranjaţi de zgomot sau de altceva. Păun a mai atras atenţia că spaţiul unde au acum case cei din familia Antistescu este cunoscut brăilenilor ca fiind zonă portuară, cu profil industrial, deci nu e nicidecum zonă rezidenţială. Totodată, Dan Păun a mai remarcat faptul că din proiectul de hotărâre lipseşte tocmai avizul de la Poliţia Rutieră pentru amenajările pe care intenţionează Antistescu să le realizeze. Primarul Marian Dragomir a precizat, însă, că acest aviz există şi că, oricum, fără el nu s-ar putea obţine autorizaţie de construire.
Înainte de vot, şi consilierii PND au luat cuvântul, solicitând adoptarea unui amendament la proiect prin care Antistescu să fie obligat ca, după finalizarea investiţiei, să treacă în patrimoniul municipalităţii toate amenajările făcute pe strada Anghel Saligny. Amendamentul respectiv a fost aprobat de consilieri. Oricum, conducerea Primăriei a precizat că nici nu se pune problema ca amenajările în cauză să rămână în proprietatea lui Antistescu, din moment ce sunt făcute pe domeniul public al municipiului Brăila.
Înainte ca aleşii locali să voteze, primarul Marian Dragomir a precizat că acum este de acord cu proiectul propus de Gheorghe Antistescu, deoarece au dispărut barierele prin care acesta voia să limiteze accesul liber al cetăţenilor Brăilei pe faleza Dunării.
Antistescu: “Probabil o să începem la primăvară, pentru că nu vrem să facem treabă de mântuială!”
Ieri, după ce consilierii locali şi-au dat acceptul pentru realizarea investiţiei, Gheorghe Antistescu ne-a declarat că va mai dura o perioadă până când vor fi demarate lucrările. “Treaba în sine nu este una foarte complicată. Probabil ar dura cam o lună, o lună şi ceva pentru finalizare. Oricum, nu putem să-i dăm drumul mâine, pentru că trebuie să întocmim un deviz, să obţinem toate hârtiile necesare. Având în vedere că suntem pe finalul toamnei şi vine vremea rece, probabil că o să lăsăm lucrările pentru la primăvară, fiindcă nu are rost să ne grăbim, să începem şi să lăsăm treaba pe jumătate făcută”, ne-a spus Antistescu. Având în vedere modificările apărute în proiect, acesta încă nu a făcut un calcul referitor la costul final al lucrărilor. “Probabil vor ajunge la 120.000 lei. Avem mai puţine limitatoare de viteză, pentru că nu o să mai punem câte două în sensul giratoriu de la Împăratul Traian şi în cel de la Danubiului, ci doar câte unul. În schimb, a mai apărut un scuar de separaţie, în intersecţia de la Danubiului”, ne-a declarat patronul “Romnav”.
O altă noutate ce poate fi remarcată în proiectul votat de consilierii locali este că au dispărut din schemă pistele pentru biciclete. L-am întrebat pe Gheorge Antistescu de ce s-a întâmplat acest lucru, iar el ne-a precizat că pistele respective nu îşi mai aveau rostul în actualul proiect, deoarece există informaţii că Primăria va amenaja porţiunea de faleză de la Gara Fluvială până la danele Hercules, iar atunci vor putea fi prevăzute şi astfel de facilităţi pentru biciclişti, într-un tot unitar.