Drumul judetean Viziru - Cuza Voda - Mihai Bravu este mult mai cunoscut sub numele de "Drumul Marii". Initial a fost conceput
pentru un trafic restrins, pentru masini de tonaj redus. Importanta lui este data de faptul ca face legatura atit intre Moldova si Marea Neagra, cit si intre Transilvania si acelasi litoral. Este un drum
care se poate "lauda" cu un trafic la fel de intens ca acela de pe Autostrada Soarelui.
Numai ca aici gropile, denivelarile si alte obstacole de tot felul sunt la ele acasa. Deocamdata. Pentru acest drum a fost incheiat primul contract cu finantare din fonduri structurale al Regiunii Sud - Est.
Partile semnatare ale contractului sunt Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, in calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operational Regional, prin Agentia pentru Dezvoltare Regionala Sud-Est, in calitate de Organism
Intermediar pentru acest program, si Unitatea Administrativ Teritoriala a Judetului Braila, in calitate de beneficiar al contractului.
Contractul se inscrie in Axa Prioritara 2 "Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale", Domeniul Major de Interventie 2.1 "Reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene, strazi
urbane - inclusiv constructia/reabilitarea soselelor de centura" si vizeaza restructurarea si largirea drumului judetean Viziru - Cuza Voda - Mihai Bravu pe o portiune de 31 de km, pe teritoriul comunelor Viziru - Tufesti - Stancuta - Bertestii de Jos - Victoria, din judetul Braila. Valoarea totala a contractului este de 64.799.496,88 lei, din care valoarea totala eligibila a contractului este de 53.572.433,72 lei. Finantarea nerambursabila este de 52.220.433,72 lei, din care fonduri europene 46.340.155,16
(reprezentind 86,5% din totalul cheltuielilor eligibile) si fonduri din bugetul national de 5.880.278,56 lei (adica 10,98%). Contributia totala a beneficiarului este de 2.232.925 lei, din care contributia
proprie a beneficiarului la cheltuielile eligibile este de 1.352.000 lei, reprezentind 2,52% din totalul cheltuielilor eligibile.
Perioada de implementare a proiectului este de 30 de luni. Acestea ar fi datele tehnice, care-i intereseaza intr-o mai mica masura pe soferi, preocupati mai mult de starea drumului, in special pe cei care tranziteaza frecvent ruta DN1 Ploiesti - Buzau - Braila - Constanta.
Foarte interesati ar putea fi si investitorii in turism. Nu pentru constructia de pensiuni, deoarece regiunea prin care trece drumul cu pricina nu este foarte darnica din punct de vedere turistic. De-a lungul sau, insa, se pot deschide moteluri si popasuri, atit de utile calatorilor. Asta ar insemna, desigur, si noi locuri de munca.
Fara a le neglija pe celelalte, cea mai atragatoare perspectiva pe care acest proiect o are este aceea ca vom avea un nou drum european catre Marea Neagra. La ce trafic este inspre si dinspre litoral, nu doar vara, asemenea vesti nu pot decit sa ne bucure.
(Material publicat in cadrul parteneriatului cu publicatia bilunara
"euROpeanul" - www.europeanul.ro)